اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

7 ملاک مهم در انتصاب مدیران آذربایجان شرقی/نیروی انسانی توانمند را کنار نمی‌گذارم‌

استاندار آذربایجان شرقی داشتن اعتدال سیاسی، پاک‌دستی، تخصص و تجربه کافی، اصالت و نجابت و روحیه خدمتگزاری به مردم، نظام و انقلاب را ملاک‌های دولت تدبیر و امید در گزینش نیروهای تیم جدید دولت عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی توانمند را کنار نمی‌گذارم.

7 ملاک مهم در انتصاب مدیران آذربایجان شرقی/نیروی انسانی توانمند را کنار نمی‌گذارم‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده امشب در نخستین جلسه شورای اداری ‌با اشاره به جلسات فشرده و مهم استانداران در همایش هفته گذشته‌ اظهار داشت: از جمله تاکیدات رئیس جمهور ‌در این همایش، صداقت و راستگویی کارگزاران دولت با مردم در ارائه آمارها و اظهار‌نظرها بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان همه مسائل و مشکلات قرار گیرند، افزود: بدون همراهی و پشتیبانی مردم، عبور از مشکلاتی که کشور ما امروز با آن مواجه است ممکن نیست، بنابراین من هم به مدیران استانی توصیه می‌کنم که صداقت و راستگویی را در برخورد با مردم مد نظر داشته باشند.

*از همه نیروها و ظرفیت‌های استان استفاده می‌کنیم

استاندار آذربایجان شرقی تعامل هوشمندانه با همه نیروهای استان را از دیگر توصیه‌های ‌روحانی به استانداران ذکر کرد و گفت: نیروی انسانی ارزشمندترین ثروت هر کشور و منطقه است و اگر در گذر زمان تعدادی از این نیروها به دلایل سیاسی ریزش پیدا کنند قطعا نظام صدمه خواهد دید.

وی تاکید کرد: باید با تدبیر و هوشمندی از همه نیروها و ظرفیت‌های استان استفاده کنیم و بنا نداریم افراد را به خاطر گرایش فکری و سیاسی آنها حذف کنیم.

*ملاک‌های انتصاب مدیران در دولت تدبیر و امید

جبارزاده در ادامه داشتن اعتدال سیاسی، پاک‌دستی، تخصص و تجربه کافی، اصالت و نجابت و روحیه خدمتگزاری به مردم، نظام و انقلاب را ملاک‌های دولت تدبیر و امید در گزینش نیروهای تیم جدید دولت عنوان کرد و افزود: سیاست دولت تدبیر و امید استفاده از همه نیروهای معتدل است و امروز مردم هم راه نجات را در اعتدال دیده‌اند، لذا حاکمیت استان نیز بر اساس منش اعتدال و استفاده از همه تفکرات سیاسی معتدل خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی پاکدستی را شعار و اصل مهم دولت دکتر روحانی در گزینش و انتصاب مدیران اعلام کرد و اظهار داشت: دولت تدبیر و امید هرگز از این شعار عدول نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه همه ما امروز خدمتگزار مردم هستیم، تصریح کرد: فلسفه وجودی دولت جمهوری اسلامی، خدمت تمام و کمال به همه آحاد مردم است و اگر مسئولی خود را خادم مردم نداند یا روحیه خدمتگزاری را در خود کمرنگ ببیند نمی‌تواند همراه دولت تدبیر و امید باشد.

جبارزاده با تاکید بر اینکه پست‌های مسئولیت فرصتی برای خدمت به دین خدا و مردم است، خاطر نشان کرد: با این دیدگاه، میز مسئولیت می‌تواند عبادتگاه مدیران باشد، لذا به مدیران جدید استان توصیه می‌کنم از لحظه‌لحظه حضور در سنگر مسئولیت خود استفاده و تا آخرین لحظه، جدیت و تلاش در خدمت به مردم را فراموش نکنند.

*قانون‌گرایی، شعار اصلی دولت تدبیر و امید است

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه نظارت دقیق، کامل و مستمر بر امور همه دستگاه‌ها را از دیگر موضوعات مورد تاکید در همایش استانداران ذکر کرد و گفت: همه مدیران بدانند که عملکرد آنها در وهله اول از طرف ناظر اصلی یعنی خداوند متعال و در کنار آن از سوی ناظران و ماموران دولت تحت نظارت است و اگر عملکردها در جهت خدمتگزاری باشد مورد تشویق و در غیر این صورت مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

جبارزاده با بیان اینکه قانون‌گرایی، شعار اصلی و شاه‌بیت برنامه‌های دولت تدبیر و امید است، اظهار داشت: عمل دقیق به آنچه در مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط شورای نگهبان تایید می‌شود بر همه کارگزاران وظیفه است و هیچ کس حق ندارد قانون را با نظر خود تفسیر کند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید برای احیای قانون‌گرایی و عمل به قانون آمده است و این خواسته دکتر روحانی از همه مسئولان است.

جبارزاده همچنین تاکید کرد: همه مسئولان  و مدیران موظف به اجرای دقیق و کامل تمام مصوبات، آیین‌نامه‌ها و ابلاغیه‌های دولت هستند.

*از بخش خصوصی تمام و کمال حمایت می‌کنیم

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی حرکت‌هایی که در سال‌های گذشته برای واگذاری پروژه‌های دولتی استان به بخش خصوصی انجام گرفته اما در عمل موجب اخلال در امر تولید شده است، افزود: تقویت و حمایت کامل از بخش خصوصی از جمله اهداف ماست و اطمینان می‌دهیم آن‌چه در زمینه واگذاری‌ها به ناحق انجام شده با آن مقابله خواهیم کرد و بخش خصوصی ساختگی که حیاط خلوت سودجویان شده است را بر هم می‌زنیم.

جبارزاده با تاکید بر دقت و جدیت بیشتر مدیران در رسیدگی به مشکلات نیروی کار، تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی در مقابل مطالبات مردم و کارگران از اصول مدیریت است، لذا ما با مدیرانی که برخلاف تعهد کاری به جای انجام وظایف خود و رسیدگی به مشکلات کارگران، آنها را به دستگاه‌های دیگر حواله می‌کنند نمی‌توانیم کار کنیم.

وی با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان از سرمایه‌گذاران، خاطر نشان کرد: ما از تمام کسانی که سرمایه خود را در جهت تولید و اشتغال در استان به کار می‌گیرند به طور کامل حمایت و با سودجویان و سوءاستفاده‌کنندگان مقابله می‌کنیم.

مبارزه با اعتیاد خواسته به‌حق مردم استان است

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود توجه به آسیب‌های اجتماعی را از جمله خواسته‌های دولت تدبیر و امید از کارگزاران خود اعلام کرد و گفت: مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نخستین خواسته مردم استان ماست و ما باید در راستای این خواسته به‌حق مردم، مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی و در رأس آن مواد مخدر را در سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود: امیدوارم همان‌طور که تبریز را شهر بدون گدا معرفی می‌کنیم با تلاش مدیران در سال‌های آتی اعلام کنیم که استان ما به استان بدون معتاد تبدیل شده است و تحقق این مهم به کار شبانه‌روزی نیاز دارد.

جبارزاده اخلاق‌مداری را از جمله اصول دولت تدبیر و امید خواند و افزود: مردم از بداخلاقی‌های گذشته ناخشنود هستند و رعایت اخلاق اسلامی را انتظار دارند، لذا رابطه کارگزاران دولت تدبیر و امید با مردم بر اساس اخلاق خواهد بود.

*استفاده بهینه از ظرفیت نمایندگان مجلس در جهت خدمتگزاری بهتر به مردم

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در استان تاکید کرد و افزود: این موضوع در گذشته مورد غفلت واقع شده و ارتباط با نمایندگان به حداقل رسیده بود، لذا ما آماده‌ایم که ارتباط با نمایندگان را برقرار کنیم و همه مدیران استان را نیز به استفاده بهینه از ظرفیت نمایندگان در جهت خدمت‌گزاری بهتر به مردم توصیه می‌کنم.

جبارزاده با اشاره به تاکید دولت و شخص دکتر روحانی بر ایجاد فضای معنوی در ادارات دولتی، توجه به همه ارزش‌های نظام اسلامی و تکریم عملی ارزش‌های انقلاب و خانواده‌های شهدا را یادآور شد و با بیان این که انقلاب ما برای احیای نماز آمده است، خاطر نشان کرد: اگر بنا باشد در محیط اداری و کارکنان نظام فضای عبادی حاکم نباشد طبیعتا برخورد با مردم خداپسند نخواهد بود، لذا بنده از همه مدیران می‌خواهم به عنوان اولین نفر در صف نماز جماعت حضور داشته باشند.

وی همچنین بر رعایت حجاب در ادارات دولتی تاکید کرد و افزود: کارمندان خانواده دولت هستند و اگر بنا باشد خانواده دولت اصول اولیه احکام را رعایت نکنند باید در ایمان و اعتقاد خود تردید کنیم، لذا مدیران استان باید نسبت به رعایت اصول محیط اداری به ویژه رعایت حجاب اهتمام داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر هماهنگی و همکاری همه مدیران استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم دهه فجر تاکید کرد.

انتهای پیام/60001/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول