اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قزوین:

مردم از پرداخت وجه نقد به متکدیان خودداری کنند

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: مردم نذورات خود را به نهادهای دولتی حمایت از نیازمندان و موسسه‌های خیریه با هدف کمک به نیازمندان واقعی پرداخت کنند.

مردم از پرداخت وجه نقد به متکدیان خودداری کنند

حسین بهزاد‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه نیازمندی دلیل بر تکدی‌گری نیست، اظهار کرد: این موضوع با فرهنگ اصیل ایرانی و قانون مغایرت دارد و در دیدگاه دینی و اجتماعی نیز منفور شناخته شده است به همین دلیل باید نسبت به این موضوع در شهر برخورد کرد.

وی با بیان اینکه متکدیان به شکل‌های مختلف مانند دود کردن اسفند و تمیز کردن شیشه خودرو از مردم تکدی‌گری می‌کنند، ادامه داد: این مهم موجب زشت شدن چهره شهری شده که در راستای رفع این مشکل مردم باید به شدت از کمک کردن به این افراد پرهیز کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین با بیان اینکه مردم مهم‌ترین نقش را در برخورد و کاهش رونق تکدی‌گران در شهر قزوین دارند، عنوان کرد: آنان با خودداری از کمک کردن به این افراد می‌توانند کمک بسزایی در رفع این مشکل به شهرداری قزوین ‌کنند.

این مسئول ادامه داد: مردم با عدم کمک کردن به نیازمندان غیرواقعی می‌توانند نذورات خود را به موسسه‌های خیریه و نهادهای حمایتی و دولتی مانند کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی پرداخت کنند تا با تحقق این مهم کمک‌های خیر مردم به دست فقرای واقعی برسد.

بهزادپور با اشاره به اینکه مبلغ پرداختی مستمری نهادهای دولتی به نیازمندان کم است، تصریح کرد: اگر نیت‌های خیر نذورات و تلاش و مشارکت‌های خالصانه مردم در مسیر واقعی هدایت شود نهادهای دولتی و موسسه‌های خیریه بیشتر به نیازمندان واقعی کمک می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری قزوین با مدیریت فرمانداری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی از جمله بهزیستی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی، نیروی انتظامی و دادستان با متکدیان برخورد می‌کنند، اظهار کرد: طبق تکالیف قانونی شهرداری قزوین به همراه نیروی انتظامی مسئولیت شناسایی و جمع‌آوری این معضل را بر عهده گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین در صبح و عصر متکدیان را با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری و به اردوگاه متکدیان قزوین منتقل می‌کنند، یادآور شد: تجهیزات این اردوگاه توسط شهرداری قزوین مجهز شده و مدیریت آن به عهده فرمانداری است.

انتهای پیام/77009/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول