اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

رژیم صهیونیستی یک مرده متحرک است

امام جمعه خارگ گفت: اگر شارون هشت سال به زور دستگاه زنده مانده بود و زندگی مصنوعی داشت، اسرائیل نیز امروز مرده‌ای متحرک است که به زور حمایت‌های آمریکا زنده مانده است.

رژیم صهیونیستی یک مرده متحرک است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه این هفته خارگ، با توصیه خود و دیگران به تقوا اظهار داشت: هدایت مردم یکی دیگر از اعمال صالح است و همانطور که هفته‌های گذشته گفتیم، اسلام با طایفه‌گرایی و نژادپرستی مخالف است و تقوای انسان ملاک برتری اوست.

وی خاطر نشان کرد: خدمت مادی به انسان‌ها بسیار خوب است، اما خدمت معنوی بالاتر از آن قرار دارد و اگر می‌خواهیم عمل صالحی انجام دهیم، باید افراد را به راه راست، به دین، به مسجد و به کارهای ثواب هدایت کنیم و لذا خداوند می‌فرماید اگر کسی یک نفر را احیاء کند، مثل این است که همه را احیاء کرده است.

امام جمعه خارگ با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: ایشان فرموده‌اند که هر کس یک نفر را از ضلالت و گمراهی به سوی هدایت سوق دهد، مثل آن است که آن فرد را زنده کرده است و هر فردی را از هدایت به سمت گمراهی سوق دهد، مثل این است که او را کشته و لذا هدایت معنوی بالاتر از خدمت مادی به انسان‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: خداوند بر مسلمانان واجب کرده است تا در نمازهای یومیه در سوره حمد به او بگوییم که خداوندا ما را هدایت کن به راه مستقیم و این اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد و تنها شیطان نیست که انسان را از راه هدایت خارج می‌سازد و گاهی اجنه و مردم هم شیطان را یاری می‌هند و لذا باید مراقب اینگونه افراد نیز بود تا از شر شیطان نجات یابیم.

خطیب نماز جمعه خارگ در بیان خطبه دوم با اشاره به ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد: وقتی که پیامبر متولد شد، 14 کنگره کاخ مداین فرو ریخت، آتشکده پارس خاموش شد، بت‌ها شکست و شرک و بت‌پرستی از بین رفت و به وجود برکت ایشان، قرآن نازل شد و در اختیار ما قرار گرفت و تا وقتی این دنیا هست، نور ایشان بر جهان خواهد تابید.

وی اضافه کرد: ما به عنوان یک مسلمان باید در همه امور چه ترویج دین، سبک زندگی، اخلاق و رفتار و همه و همه به ایشان اقتدا کنیم و پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهیم و لازم است ولادت امام جعفر صادق(ع)، رئیس مذهب شیعه را نیز تبریک بگوییم که شاگردان زیادی را تربیت کردند تا اسلام را به مردم معرفی کنند.

کمالی با اشاره به هفته وحدت تصریح کرد: این هفته بنام اخلاق و مهرورزی درج شده و باید با هم مهربان بود و با هم اتحاد داشت و اگر مقابل هم قرار گرفتیم، توصیه‌های قرآن را نادیده گرفته‌ایم و لذا اگر فرموده تنازع نکنید، کرده‌ایم، قدرتتان کم می‌شود که شده و به واسطه درگیری‌هایی که باعثش اسرائیل و آمریکا هستند، به دست مسلمانان قدرت خود را کم کرده‌ایم و لذا باید چنگ بزنیم به ریسمان الهی و متفرق نشویم و قدرت واحدی را شکل دهیم.

وی با اشاره به روز غزه افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، امروزه غزه و فلسطین ترجمه حقوق بشر آمریکایی و عرصه رسوایی غرب است و می‌بینیم که شعارهای غرب هیچ‌کدام در اینجا محقق نمی‌شود و آزادی حقوق بشر فقط در حد یک شعار است و اصلاً به فکر مردم جهان نیستند و این تنها بهانه‌ای برای دستیابی آن‌ها به اهداف خود شده است.

خطیب نماز جمعه خارگ اذعان داشت: ظلم هیچگاه پایدار نخواهد ماند، همانگونه که شارون پس از این همه ظلم پایدار نماند. این قصاب مادری که بچه‌اش را به آغوش کشیده بود سر برید و کودک را زنده در آتش انداخت و در صبرا و شتیلا بین یک‌هزار و 500 تا سه هزار و 500 نفر را از بین برد و شعارش این بود که رحم و احساسات ممنوع و بسیار از مسلمانان به دست این خونخوار به شهادت رسیدند و انتهای ظلم این بود که خود نیز به کام مرگ فرو رفت.

وی تاکید کرد: همانگونه که شارون با آن همه ظلم‌ها از بین رفت، رژیم صهیونیستی نیز به زودی پس از شارون از بین خواهد رفت و این بشارتی است که خداوند به مسلمانان در قرآن داده است و اگر شارون هشت سال به زور دستگاه زنده مانده بود و زندگی مصنوعی داشت، اسرائیل نیز امروز مرده‌ای متحرک است که به زور حمایت‌های آمریکا زنده مانده است.

امام جمعه خارگ با اشاره به مذاکرات ژنو 2 افزود: مقام معظم رهبری اشارات و توصیه‌های بجایی در این زمینه داشتند و در دیدار با شهردار تهران تنها راه موفقیت کشور را حرکت جهادی خواندند و این نیازمند این است که مدیران نیز این مسئله را سرلوحه کار خود قرار دهند و برای انجام آن بکوشند.

انتهای پیام/66006/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول