اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/محسن رضایی در اصفهان:

خلع سلاح رژیم صهیونیستی شرط ایران برای ادامه مذاکرات باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولان مذاکره‌کننده ایرانی باید در مذاکرات خود خلع سلاح رژیم صهیونیستی از سلاح‌های کشتار جمعی را شرط ادامه مذاکرات کنند.

خلع سلاح رژیم صهیونیستی شرط ایران برای ادامه مذاکرات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رضایی شامگاه چهارشنبه در مراسم سیاسی، مذهبی بصیرت، صبح سعادت که به همت مجموعه فرهنگی کربلا در مهدیه عسگریه اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه بصیرت عاشورایی، بینشی متفکرانه برای شناخت حق از باطل است، اظهار کرد: بصیرت عاشورایی بدین معناست که ابهامات و برخی برداشت‌های متفاوت از جریان اصلی، شخص بصیر را ناامید و از راه اصلی به انحراف نکشاند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌با ترسیم نقشه راه بصیرت عاشورایی ادامه داد: بصیرت عاشورایی با تفکر ‌همراه تأمل است و افق فرد با بصیرت در این مسیر، رو به اسلام است و تشخیص حق و باطل از راه شناخت صحیح اسلام میسر است.

رضایی به برخی نمونه‌های افراد با بصیرت در جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مرحوم سید احمد خمینی (ره) از جمله افراد با بصیرت بود که در زمان خود بسیاری از فتنه‌ها را خاموش کرد و با رعایت حدود اسلام و تدبیر، بصیرت و آگاهی خود نسبت به شرایط و موقعیت‌ها را به خوبی حفظ کرد.

وی ادامه داد: اگر افرادی مثل مرحوم سید احمد خمینی(ره) که دارای آن خصوصیات ویژه بودند در دوران فتنه 88 حضور داشتند، گستره آن فتنه به آن شرایط نمی‌رسید و خیلی زودتر از نهم دی ماه، قائله فتنه خاتمه می‌یافت.

دبیر مجمع تشخیصی مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اگر روز نهم دی ماه روی نمی‌داد، جایگاه ایران در جهان تضعیف می‌شد افزود: اصل فتنه به ضرر نظام اسلامی بود و ادامه آن باعث می‌شد کشورهای غربی برای دخالت در مسائل ایران جدی‌تر وارد عمل شوند.

رضایی با اشاره به اثرات و برکات قیام نهم دی گفت: نهم دی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی نشان داد که این ملت و کشور شکست‌ناپذیر است و ناامیدی دشمن از در اختیار گرفتن جریان فکری، عقیدتی و سیاسی این کشور، برکتی بود که انقلاب اسلامی را برای آینده بیمه کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت تدوین علل و عوامل بروز این فتنه تاکید کرد و گفت: حماسه نهم دی نماد درایت خودمحور مردم ایران اسلامی بود و مردم در این روز بصیرت عاشورایی خود را نشان دادند.

رضایی اظهار کرد: خط مشی بصیرت عاشورایی باید از طریق یک تفکر باتقوا و خداترس و خداشناس و اسلام‌شناس منتقل شود و به یقین این مسئله تنها از دست ولایت‌فقیه در جامعه اسلامی برمی‌آید.

وی بر ضرورت استفاده از بصیرت مردم در مقاطع تاریخی انقلاب اسلامی تصریح کرد و گفت: ایران اسلامی همواره در سیاست‌های خود، رژیم اشغالگر قدس را دشمن انسانیت دانسته و مسئولان مذاکره‌کننده ایرانی باید در مذاکرات خود خلع سلاح رژیم صهیونیستی از سلاح‌های کشتار جمعی را شرط ادامه مذاکرات کنند.

رضایی با اشاره به ضرورت همراهی با نظر ولی‌فقیه در همه ابعاد برای مقابله با فتنه‌ها درگذشته و روزهای آینده گفت: مذاکره کردن یا نکردن و یا جنگ یا صلح تدبیر شده از سوی ولایت‌فقیه راه نجات ملت ایران است و در دفاع مقدس امام خمینی با پذیرش قطعنامه توانستند شکست قطعی را به پیروزی تبدیل کنند و این اتفاق در نظام اسلامی به برکت وجود ولایت‌فقیه بارها تکرار شده است.

دبیر مجمع تشخیصی مصلحت نظام به سخن امام خمینی(ره) با این عنوان که پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد خاطرنشان کرد: بصیرت عاشورایی ملت ایران به برکت وجود محوریتی همچون ولایت فقیه است و همراهی با نظر موافق و یا مخالف رهبری، حاوی خیر و برکتی برای این نظام اسلامی است و تأیید مذاکرات تا این مرحله از سوی مقام معظم رهبری، به یقین همراه باتدبیر و دارای خیر و برکاتی برای نظام اسلامی است.

انتهای پیام/2301/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول