اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

هم پیمانی برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی اوج فاجعه است

امام جمعه قم گفت: برخی کشورهای اسلامی به خاطر اینکه ارادت و نوکری خود را به اربابان غربی نشان دهند با رژیم صهیونیستی برای مقابله با دیگر مسلمانان هم‌پیمان می‌شوند که این اوج فاجعه است.

هم پیمانی برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی اوج فاجعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: ایشان شش سال از عمر 28 ساله خود را عهده‌دار امامت و ولایت شیعیان بودند.

وی افزود: توسعه مفاهیم ناب دینی و مبارزه با فرقه‌های انحرافی و نیز هدایت مسلمانان از جمله اقدامات امام حسن عسکری(ع) بود؛ ایشان با وجود اینکه شدیداً زیر نظر خلفای بنی عباس بودند و در پادگانی نظامی زندگی می‌کردند اما به دلیل اینکه یارانی باوفا تربیت کرده بودند حتی با شیعیان آفریقا نیز ارتباط داشتند.

امام جمعه قم با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در سخاوت سرآمد دیگران بودند خاطرنشان کرد: آنها همواره برای حل مشکل دیگران تلاش می‌کردند و علاوه بر هدایت فکری و معنوی آنها، معضلات مادی‌شان را نیز حل می‌کردند و اگر ما می‌‌خواهیم پیرو آنها باشیم باید همین روش را ادامه دهیم ولی برخی را می‌بینیم که نه تنها این کار را نمی‌کنند بلکه به دنبال راهی قانونی هستند تا به دیگران بگویند مشکلاتتان حل نمی‌شود.

وی در خطبه دوم با اشاره به آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) بیان داشت: این مناسبت باید مورد توجه جدی شیعیان قرار گیرد.

حسینی بوشهری 26 دی ماه را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: در دی ماه 57 شاه از مملکت فرار کرد و همین امر زمینه‌ساز حضور فرشته‌ای همچون امام راحل در ایران بود.

خطیب جمعه قم در ادامه به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: دنیای اسلام امروز درگیر مشکلات فراوانی است و نباید با بخشی‌نگری این معضلات را فراموش کرد؛ از یک سو نظام سلطه با تمام قوا علیه جوامع اسلامی در تلاش است که سوریه، عراق و افغانستان نمونه بارز آن هستند.

وی بیان داشت: دولت‌های به ظاهر اسلامی هم با دشمنان دین همدست شده‌اند؛ برخی کشورهای اسلامی به خاطر اینکه ارادت و نوکری خود را به اربابان غربی نشان دهند با رژیم صهیونیستی برای مقابله با دیگر مسلمانان هم‌پیمان می‌شوند که این اوج فاجعه است.

حسینی بوشهری سستی و ضعف مسلمانان را مورد توجه قرار داد و گفت: پیروان آیین اسلام به قدرت جمعیت و بازار اقتصادی خود توجه ندارند؛ اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی مد نظر رهبری را محقق کنیم جز در سایه وحدت نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه نفس این سخن که پلیس ضد شیعه در کشوری اسلامی تشکیل شود خطرناک است خاطرنشان کرد: امروز نبی گرامی اسلام(ص) محور وحدت میان مسلمانان است و باید حول این محور و کتاب الهی، پیاممان را به جهانیان برسانیم و در این مسیر نخبگان سیاسی، دینی، حوزوی و علمی مسلمان باید بسیج شوند و فرهنگ وحدت را در جامعه ترویج کنند.

وی با اشاره به حماسه 19 دی که افتخاری برای مردم قم و ایران به شمار می‌رود، گفت: این حادثه بخشی از تاریخ ملت ایران محسوب می‌شود و قهرمان آن نیز مردم قم هستند؛ مردم قم حق بزرگی بر گردن ملت ایران داشتند زیرا خط شکنان حوادثی همچون 15 خرداد 42 نیز بودند و پس از انقلاب نیز حماسه‌های فراوانی همچون 9 دی را آفریدند؛ هزاران نفر از مردم قم نیز دیروز برای تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب به دیدار ایشان رفتند و رهبری نیز شاخصه‌هایی همچون ایمان، عمل صالح، بصیرت و استقامت را به عنوان عوامل اصلی پیروزی مورد توجه قرار دادند. حسینی بوشهری با بیان اینکه رهبری فرمودند ما استقلال خود را حفظ می‌کنیم ولی دست از دیپلماسی بر نمی‌داریم ابراز داشت: هر کس بخواهد از حقوق بشر سخن بگوید آمریکا چنین حقی نخواهد داشت؛ اگر جمهوری اسلامی وارد مذاکره شده به فرموده رهبری هر جا مصلحت باشد برای دفع شرّ دشمن این کار را خواهد کرد بنابراین دشمن نباید خیال‌بافی کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع پرالتهاب عراق اشاره کرد و گفت: برخی تروریست‌ها که توسط کشورهای منطقه تجهیز می‌شوند اوضاع را به این شکل درآورده‌اند؛ توصیه ما به آنها این است که از گذشتگان عبرت بگیرید و بدانید همین حامیان روزی ممکن است علیه شما به پا خیزند.

وی با اشاره به تشییع شهدای گلگون کفن دفاع مقدس در قم عنوان داشت: این شهدا را نباید گمنام بدانیم زیرا آنها در نزد پروردگار خویش شناخته‌شده هستند و حضور امروز آنها در قم عطر شهادت و فداکاری را بار دیگر در شهر ما می‌پراکند.

انتهای پیام/78004/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول