اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال‌احمر کرمان:

23 پایگاه امداد جاده‌ای در کرمان فعالیت دارند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: 23 پایگاه امداد جاده‌ای در سطح استان کرمان فعالیت دارند.

23 پایگاه امداد جاده‌ای در کرمان فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کاووس محمودی پیش از ظهر امروز در بازدید نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از سازمان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اظهار داشت: ماهیت هلال‌احمر یک سازمان امدادی‌، خیریه‌ای و مردمی است که موجودیت آن با حضور مردم شکل می‌گیرد.

وی افزود:‌ در سطح استان کرمان 150 هزار نفر عضو ‌جمعیت هلال‌احمر هستند، ما در زلزله سومالی بیش از 3 میلیارد تومان کمک کرده‌ایم که دومین استان کشور از لحاظ ارسال کمک به این کشور زلزله زده بودیم.

محمودی ابراز داشت: یک حادثه می‌تواند روند پیشرفت یک کشور را مختل کند، اما اگر در کنار همه برنامه‌هایی که‌ داریم، بحث مدیریت بحران را ببینیم در زمان حادثه به دلیل اینکه برنامه‌ریزی از قبل انجام شده کشور روند کاری خود و مدیریت بحران کار خود را انجام می‌دهد و ما در این حوادث دچار مشکل نمی‌شویم.

وی عنوان کرد: در کشور ما بیش از 34 بلا یا حادثه رخ داده است و کرمان جزو پنج یا شش استان حادثه‌خیز کشور‌ قرار دارد و تقریبا نیمی از این حوادث در استان کرمان رخ داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان ابراز داشت: 18 گسل فعال در سطح استان کرمان وجود دارد‌ و در زمینه وقوع زلزله رتبه اول کشور را دارا هستیم و طی 100 سال گذشته 21 زلزله مخرب در استان کرمان رخ داده که طبق آمار بین 60 تا 80 هزار نفر تلفات جانی در این حوادث سخت داشته‌ایم.

وی افزود: کرمان با توجه به اینکه استان کویری است، اما 18 قله مرتفع داریم که طی سال افراد زیادی در این قله‌ها‌، توفان در شرق و سیل در جنوب جان خود را از دست می‌دهند.

محمودی بیان داشت: 12 درصد راه‌های کشور در استان کرمان قرار دارند که عمدتا صعب‌العبور هستند و به دلیل فاصله زیاد بین شمال و جنوب استان و خستگی‌هایی که ایجاد می‌شود‌ و نداشتن کمپ‌های بین جاده‌ای سبب تصادفات زیاد در جاده‌های استان کرمان می‌شود.

وی ابراز داشت: در هر جا حادثه رخ دهد، نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور دارند.

محمودی گفت: سامانه فرماندهی‌، سطح‌بندی حوادث‌، راه‌اندازی باشگاه امدادگران، راه‌اندازی مرکز عملیات فوریتی و طراحی نرم‌افزار امکان‌سنجی با 110 لایه اطلاعاتی ‌برای نخستین بار در کشور در کرمان انجام گرفته که تا سال 90 به‌روزرسانی شدند.

وی تصریح کرد: در سال 87 با تلاش‌های صورت گرفته یک دستگاه بالگرد به سازمان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان داده شده و‌ کرمان سومین استان دارای بالگرد شده است.

محمودی بیان داشت: 23 پایگاه امداد جاده‌ای در سطح استان کرمان داریم و ماهانه 10 میلیون تومان هزینه‌های این پایگاه‌ها است.

وی افزود: 500 دانشجو در ‌دانشگاه علمی کاربردی سازمان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان مشغول به تحصیل هستند و 2 هزار نفر امدادگر متخصص در زمینه‌های مختلف داریم.

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان عنوان کرد: از 23 شهرستان استان کرمان در 18 شهرستان جمعیت هلال‌احمر مستقر است که امیدواریم بتوانیم به زودی در پنج شهرستان دیگر سازمان جمعیت هلال‌احمر را افتتاح کنیم.

انتهای پیام/80018/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول