اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی جمعیت هلال احمر همدان خبر داد

112، ندای امداد هلال احمر

سخنگوی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: شهروندان برای اطلاع‌رسانی در خصوص حوادث و سوانح با شماره جدید 112 تماس بگیرند.

112، ندای امداد هلال احمر

مقصود شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به کاهش شدید دما در روزهای اخیر و افزایش احتمال وقوع تصادفات و حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان افزود: بی‌تردید در زمان وقوع حوادث، این استفاده بهینه از ثانیه‌هاست که سرنوشت حادثه‌دیدگان را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این تلفن 147 به اطلاع‌رسانی در خصوص حوادث و سوانح و اعزام کشیک‌های امدادی جمعیت هلال احمر اختصاص یافته بود، اظهار کرد: این در حالی بود که در جامعه بین‌المللی شماره سه رقمی 112 برای تقاضای نیروهای امدادی به کار گرفته می‌شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همدان با ابراز خرسندی از اقدام ستاد جمعیت هلال احمر در اختصاص شماره 112 همگام با جامعه بین‌المللی خاطرنشان کرد: این امر سبب می‌شود شماره ندای امداد جمعیت هلال احمر، 112، برای مسافرین خارجی نیز کارآمد بوده و علاوه بر آن به علت کثرت استفاده در رسانه‌های خبری و مجازی، راحت تر به ذهن آحاد مردم سپرده شود.

وی از شهروندان خواست در زمان وقوع حوادث و سوانح برای خود یا مشاهده افراد حادثه‌دیده، در مرحله اول خونسردی خود را حفظ کرده و سپس با شماره‌گیری رایگان 112 از طریق خطوط تلفن ثابت و همراه، موقعیت مکانی خود را به نیروهای کشیک امدادی اطلاع دهند.

شعبانی در پایان اطلاع‌رسانی درست و به موقع به نیروهای کشیک امدادی را سبب تسریع در امدادرسانی و موفقیت‌آمیز بودن عملیات‌های جستجو و نجات ذکر کرد.

انتهای پیام/89034/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول