اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات گلستان:

7200 گلستانی از آموزش‎های هلال احمر برخوردار شدند

رئیس کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان گلستان گفت: در 9 ماهه اول امسال، 7 هزار و 296 نفر گلستانی از آموزش‎های تخصصی و همگانی مرتبط با مدیریت بحران برخوردار شده‎اند.

7200 گلستانی از آموزش‎های هلال احمر برخوردار شدند

 مجتبی اکبری صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این آموزش‎ها در قاب برنامه‎های آموزشی، همایش‎های مرتبط با مدیریت بحران و مانورهای تخصصی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره امداد و کمک‎های اولیه، مهارت داوطلبی، مبانی خدمت داوطلبانه و بشردوستانه، آموزش مبتنی بر نیاز محلی و اطلاع رسانی مربوط به آموزش همگانی از جمله دوره‎های آموزشی کارگروه تخصصی  آموزش همگانی استان طی 9 ماهه اخیر اجرایی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان ادامه داد: مباحث آموزشی چون حمایت روانی، اسکان اضطراری، جستجو و نجات در جاده، سیل و آواربرداری از دیگر دوره‎های تخصصی و همگانی این کارگروه بوده است که برای فراگیران به شکل تئوری و عملی تدریس شد.

اکبری تصریح کرد: از موضوعات دیگر آموزشی، می‎توان به برگزاری مانورهای تصادفات جاده‎ای، جست‎وجو توسط سگ‎های تخصصی و دستگاه زنده یاب، امداد هوایی، اسکان و تغذیه اضطراری و حمایت روانی، امداد و نجات در حوادث ساحلی، دریایی و آب‎های عمیق و سد اشاره کرد.

وی با اشاره به دیگر سرفصل‎های آموزشی کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان اذعان داشت: این برنامه‎ها در قالب طرح پیشگیری و مبتنی بر سیاست‎های آموزشی این کارگروه تخصصی و وظایف سازمانی جمعیت هلال استان شکل گرفته است.

اکبری یادآورشد: دوره‎های آموزشی تخصصی دیگری نیز طی نه ماهه اول امسال توسط اساتید استانی و مربیان جمعیت هلال احمر و دستگاه‎های مرتبط استان تدریس شده است که تلاش کرده با ظرفیت‎سنجی آموزشی، نقص‎های استان را در کمبود مهارت‎های موجود در حوزه تخصصی پوشش دهد.

برگزاری 19 مانور تخصصی طی 9 ماهه اول سال جاری

وی با اشاره به برگزاری مانورهای کارگروه تخصصی امداد و نجات در استان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون، 19 مانور امداد و نجات و دیگر رشته‎های تخصصی مرتبط استان انجام گرفته است.

این مسئول گلستانی ادامه داد: از مهم‎ترین این مانورها می‎توان به مانور خروج قطار از ریل در شهر بندرترکمن اشاره کرد که بازتاب مناسبی نیز در کشور داشته است.

اکبری یادآور شد: انتظار می‎رود تا پایان سال جاری و تداوم برنامه‎های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران، بتوان گام‎های موثر و ارزشمندی در این عرصه برداشت.

انتهای پیام/83002/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول