اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل:

بانک اطلاعات دانش‌آموزان نخبه آملی تشکیل شود

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان نخبه شهرستانی به ویژه در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی این شهرستان تاکید کرد.

بانک اطلاعات دانش‌آموزان نخبه آملی تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمید محمد نسب صبح امروز در نشست با مدیران مدارس این شهرستان با اعلام اینکه علت اصلی تشکیل کلاس‌های چند پایه نرسیدن به حد نصاب دانش‌آموزی است، افزود: کلاس‌های چند پایه با حداقل دو پایه و حداکثر شش پایه تعریف می‌شود که بهترین معلمان در آن مشغول تدریس می‌شوند چرا که مدیریت کلاس در این گونه مدارس بسیار ویژه است.

مدیر آموزش و پرورش تصریح داشت: تقویت بنیه علمی آموزگاران مدارس چند پایه برای ایجاد زمینه بهتر فرآیند یاددهی یادگیری دانش‌آموزان از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش است.

محمدنسب با بیان اینکه کلاس‌های چند پایه در رشد اجتماعی، شناختی، عاطفی موثر است، افزود: از مشکلات این کلاس‌ها حواس پرتی دانش‌آموزان و عدم تناسب سنی دانش‌آموزان است که با انتخاب شیوه مدیریت کلاس و طراحی آموزشی و مدیریت زمان می‌تواند از مشکلات این کلاس‌ها کم کند. 

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی احساس می‌شود، بیان کرد: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی باید در تشکیل کلاس‌های کارگاهی، آزمایشگاهی همت داشته و از پژوهشگران و طراح‌های تحقیقاتی آنان هدایت و حمایت کند. 

مدیر آموزش و پرورش آمل با بیان اینکه پژوهش‌سرای دانش‌آموزی باید نسبت به تشکیل انجمن‌های علمی دانش‌آموزی اقدام کند، اظهار داشت: تشکیل نمایشگاه‌هایی از دست ساخته‌های دانش‌آموزان و نتایج تحقیقات آنان می‌تواند قدرت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی به نمایش بگذارد.

محمدنسب تصریح کرد: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی را به عنوان مرکز علمی پژوهشی دانش‌آموزی قلب آموزش و پرورش است که شادابی را برای دانش‌آموزان به همراه دارد.

وی افزود: در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شورای اسلامی شهر، شهرداری، مراکز علمی و تحقیقاتی می‌توانند ساعی و کمک کننده باشند.

انتهای‌پیام/86011/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول