اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

نظام صنفی کشاورزی نیازمند بانک اطلاعاتی جامع است

فرماندار بیجار با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزان نیازمند بانک اطلاعاتی است تحقق این مهم را منجر به اخذ تصمیماتی صحیح در این حیطه عنوان کرد.

نظام صنفی کشاورزی نیازمند بانک اطلاعاتی جامع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه نظام صنفی کشاورزان شهرستان بیجار که با حضور مدیر سازمان تعاون روستایی، نماینده جهاد کشاورزی استان کردستان و مسئولان شهرستان در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد بر توجه ویژه به نظام صنفی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 92 توسط مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: حوزه کشاورزی بخش عمده اقتصاد کشور تشکیل می‌دهد و توجه ویژه به این حوزه خطیر و کارساز در امور اقتصادی انکارناپذیر و ضروری است.

کریمی با بیان اینکه شهرستان بیجار یک پنجم مساحت استان کردستان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: شهرستان بیجار با بیش از 6 هزار کیلومتر مربع مساحت در بردارنده اراضی زیر کشت بسیاری است که این مهم منجر به تبدیل بیجار به قطب کشاورزی در تولید گندم در منطقه شده است و لازم است برای حفظ و ارتقاء این موقعیت به کشاورزی شهرستان توجه ویژه شود.

فرماندار بیجار با تاکید بر اینکه کشاورزان خود تعیین‌کننده جایگاه نظام صنفی هستند، گفت: اعضای نظام صنفی با توجه به رسالتی که عهده‌دار هستند با همراهی و تعامل، سازوکارهای تدوین شده را ساماندهی و گام‌های نخستین را برای حل مشکلات و مسائل داخلی نظام صنفی پیشقدم باشند.

وی با بیان اینکه تعداد 331 نفر در نظام صنفی کشاورزان بیجار عضو هستند، گفت: تعداد اعضای نظام صنفی کشاورزان طی پنج سال فعالیت این تشکل و با گستردگی حوزه کشاورزی در شهرستان بسیار کم است که این امر نشان از ضعف کل مجموعه مسئولان شهرستان است که و تلاش متولیان امر را می‌طلبد.

وزارت جهاد کشاورزی سرمایه نظام صنفی

فرماندار بیجار وزارت کشاورزی را سرمایه‌ای برای نظام صنفی عنوان کرد و بر توجه به این حوزه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی نیازمند بانک اطلاعاتی جامع است گفت: با داشتن آمار و اطلاعات دقیق مدیران و مسئولان در حیطه تصمیمات در حوزه کشاورزی با مشکل مواجه نخواهند شد.

فرماندار بیجار با تاکید بر اینکه دولت به خوبی پاسخگوی مطالبات کشاورزان نبوده است، گفت: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تعاونی استفاده شود و با رعایت اصل 44 باید از تصدی‌گری دولتی بکاهیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات کشاورزان در حیطه شهرستانی و استانی قابل حل است یک سری از مشکلات برجسته دیگر تنها با مساعدت‌هایی در سطح ملی قابل حل است.

کریمی در پایان با اشاره به اینکه آمار و اطلاعات دقیق رمز موفقیت مدیران است، تصریح کرد: شهرستان‌ها نیازمند مراکز آماری هستند که مدیران و مسئولان با در دست داشتن آمار دقیق در حوزه‌های مختلف تصمیمات ارزنده برای ارتقاء وضعیت شهرستان و به طور کل استان اتخاذ کنند.

انتهای پیام/79015/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول