اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بسیج مداحان کشور:

کانون‌های بسیج مداحان بانک اطلاعاتی در سطح کشور ایجاد می‎کنند

جانشین بسیج مداحان کشور گفت: کانون‌های بسیج مداحان با شناسایی و به کارگیری مداحان، بانک اطلاعاتی قویی را در سطح کشور ایجاد می‌کنند.

کانون‌های بسیج مداحان بانک اطلاعاتی در سطح کشور ایجاد می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان، احد امیری در نشست هم اندیشی مداحان  نخبه و فرهیخته سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: سازمان بسیج مداحان یکی از ابتکارات سازمان بسیج مستضعفین است که به همت رئیس سازمان بسیج مستضعفین شکل گرفت و پس از تشکیل شورای مرکزی با سناریو بسیار زیبایی تعریف شد.

وی شناسایی مخاطبان این قشر را از اهداف این سازمان خواند و افزود: سازمان بسیج مداحان در سه حوزه مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع)، هیئت‌های مذهبی و شعرای آیینی تشکیل شد و برنامه‎هایی در این راستا نیز مدون و به مرحله اجرا درآمد.

جانشین بسیج مداحان کشور گفت: هدف اصلی سازمان بسیج مداحان سازماندهی و ارتقا بنیه مداحان به لحاظ بصیرتی و همچنین شناخت مداحان با آواها و نواها و روزامدی آنان است.

امیری ادامه داد: کارهای تخصصی سازمان بسیج مداحان با مرکزیت کشور و کارهای آموزشی و مقدماتی آنان در سطح استان‎ها برنامه‎ریزی شده  و انجام می‎شود.

این مسئول یادآور شد: در همه استان‌های سطح کشور سازمان بسیج مداحان راه اندازی شده است کانون‎هایی نیز راه‌اندازی شده که هدف اصلی انها جذب و شناسایی و به کارگیری مداحان است.

وی خاطرنشان کرد: در فرایند بعدی این کانون‎ها سازماندهی یک بانک اطلاعاتی قوی در کلان کشور را انجام می‌دهند.

جانشین بسیج مداحان کشور ابراز داشت: خدمات دهی به مداحان اهل بیت باعث می‎شود تا از محل تربیت‎های آسمانی این مداحان و ذاکرین اهل بیت جامعه ای پاک و طاهر داشته باشیم.

امیری اضافه کرد: کمک به امر به معروف و نهی از منکر و همچنین احیای ان در جامعه اسلامی از دیگر برکات مداحان اهل بیت است.

این مسئول با اشاره به اینکه مداحان خود متخلق به اخلاق هستند گفت: مداحان می‌توانند عامل تاثیرگذار مستقیم در جامعه هدف باشند و تاثیرات ویژه در آنها داشته باشند.

وی افزود: هم سو کردن نهادهایی که با هدف ارتقا وضعیت مداحی انجام وظیفه می‎کنند و حضور در بعضی امور و همچنین استفاده از ظرفیت نهادهای هم عرض سازمان بسیج مداحان در سطح کشور باعث شده تا وحدت رویه در کار ایجاد شود و در اسرع وقت این برنامه پنج ساله زودتر از موعود خود به سرانجام برسد.

جانشین سازمان بسیج کشور یادآور شد: مداح یک شخصیت نخبه است و به دلیل اینکه جمعیتی را در اختیار دارد می‎تواند تاثیر ویژه بگذارد و از محل تربیت این جامعه در رسیدن به اهداف سازمان نقش برجسته‎ای داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه مداحان افسران جنگ نرم هستند ادامه داد: مداحان به عنوان پیرغلامان و ذاکران اهل بیت استقبال بسیار خوبی در برنامه‎ها و این رسالت خطیر داشته‎اند.

امیری با اشاره به اینکه مداح اهل بیت جواد جامعی از استان سیستان و بلوچستان در جشنواره آیینی نواها موفق به کسب مقام دوم شد اذعان داشت: سازمان بسیج مداحان سیستان و بلوچستان در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و تعامل سازمان بسیج مداحان و سازمان تبلیغات اسلامی نیز روند بسیار خوبی است که در این استان مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/75004/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول