اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

آلودگی هوای اصفهان در وضعیت بحرانی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وضعیت آلودگی اصفهان بحرانی است و در این زمینه باید رفتارهای ترافیکی مثل اجرای طرح زوج و فرد خودروها تشدید شود.

آلودگی هوای اصفهان در وضعیت بحرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا امینی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان‌ها با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: در ایام هفته وحدت برگزاری جشن‌ها باید هرچه بیشتر مورد تاکید قرار گیرد و جلوی موارد تفرقه‌انگیز گرفته شود.

وی با اشاره به وقایع تاریخی هفته جاری به شهادت میرزا تقی‌خان امیرکبیر اشاره کرد و افزود: امیرکبیر از جمله مردان بزرگ تاریخ ایران است که با وجود اینکه شوهر خواهر ناصرالدین شاه بود اما فکر استقلال کشور از عوامل تاثیرگذار در الگوی مدیریتی کشور بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از جمله اقدامات مهم امیرکبیر را تاسیس دارالفنون، تاسیس نخستین آگاهی، تاسیس چاپارخانه و روزنامه وقایع‌اتفاقیه عنوان کرد.

وی در ادامه به ایام شهادت شهدای عرفه اشاره کرد و گفت: شهید کاظمی و همراهانشان از جمله یاران صدیقی بودند که در این روز ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

امینی در بخشی از صحبت‌های خود به آلودگی شهر اصفهان پرداخت و افزود: به دلیل وضعیت آلودگی شدیدی که در اصفهان احساس می‌شوند طرح زوج و فرد باید در اصفهان تشدید و مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: اصفهان از نظر آلودگی هوا وضعیت نامناسبی دارد و امید است این طرح در اصفهان هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید در جمع‌بندی برنامه‌ بودجه‌ای سال آینده هرچه سریع‌تر بحث آلودگی هوا لحاظ شود.

وی افزود: ما باید به بعد نرم‌افزاری و فرهنگی شهرداری نیز توجه و بحث تغییر سبک زندگی اجتماعی را در کلان‌شهر اصفهان مورد توجه قرار دهیم و در این زمینه باید از ظرفیت‌های کشوری استفاده کرد.

امینی مشکلات حمل ‌و نقل را از دیگر مشکلات کلان‌شهرها عنوان کرد و افزود: تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی، افتتاح خط یک مترو با هماهنگی شهرداری، شورای شهر و قطار شهری از دیگر ملزومات کلان‌شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: با کمال تاسف در طی سال‌های اخیر به جهت روشن نبودن وضعیت متروی اصفهان و نیز تحریم‌ها و تحولات، زمان‌هایی برای افتتاح قطار شهری اعلام می‌شد که زمان واحدی را به مردم اصفهان انتقال نمی‌داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به وجود فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: فضای شهری از دغدغه‌های مشترک شهرداری است.

امینی معابر را از دیگر دغدغه‌های شهری عنوان کرد و افزود: باید جهت رضایتمندی شهروندان معابر مورد توجه قرار گیرد.

وی با عنایت به اینکه منابع ملی برای آیندگان است، گفت: باید زمین‌هایی که قابل سرمایه‌گذاری هستند توسط شهرداری مورد توجه قرار گیرند به نحوی که نقطه روشنی در قیمت زمین‌های مسکونی و غیرمسکونی مشخص شود و این در حالی است که این پیشرفت عمرانی تابع افراد نیست و تابع شرایط بازار است.

امینی در ادامه برنامه‌ریزی جامع برای ساماندهی مشاغل مزاحم را که به لحاظ ظرفیت سرمایه‌گذاری در اطراف شهرستان‌ هستند از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری عنوان کرد و افزود: نمی‌شود برخی از این کارگاه‌های مزاحم را به بیرون از شهر منتقل کرد اما می‌توان مکان‌هایی که تردد مردم و آلودگی زیست‌محیطی کمتری دارند را ساماندهی کرد.

وی ادامه داد: در صدد هستیم با همت جمعی به جایی برسیم که اشتغال مناسب برای این‌گونه مشاغل را فراهم کنیم چراکه در گذشته مشاغل خاصی همچون موزاییک‌سازی در منطقه 2، بافندگی در منطقه چهار، فروشندگان لوازم دسته دوم ساختمانی در منطقه 10، زرگری‌ها در منطقه سه، مبلمان‌سازی در منطقه 11 و 9 وجود داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین مشاغلی اخیراً مانند موبایل‌فروشی در خیابان بزرگمهر، فرش‌فروشی در خیابان سروش، لوازم ضبط‌ صوت در خیابان فقید ایجاد شده است که نمی‌توان به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کرد اما می‌توان نظارت بیشتری بر روی آن‌ها داشت و شهرداری علاوه بر در نظر گرفتن معیشت این افراد، سعی بر نظارت بر روی آن‌ها دارد.

انتهای پیام/63012/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول