اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد

اعلام نتایج بررسی راهکارهای مقابله با آلودگی هوا طی روزهای آینده

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص راهکارهای آینده درباره موضوع آلودگی هوا در تهران و کلان‎شهرها گفت: بررسی‎هایی در این حوزه انجام شده که نتیجه آن را در روزهای آینده در جلسه شورای حفاظت از محیط زیست اعلام خواهیم کرد.

اعلام نتایج بررسی راهکارهای مقابله با آلودگی هوا طی روزهای آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، معصومه ابتکار امشب در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان در خصوص احداث جاده ابر در گلستان اظهار داشت: نظر ما این است که هر جاده‎ای که بخواهد در عرصه سرزمینی تاسیس شود، در مقطع تصمیم‎گیری برای آن پروژه باید یک سری مطالعات توجیهی انجام گیرد.

وی ادامه داد: در این مطالعات باید توجیه زیست‎محیطی بر اساس آنچه در قانون آمده است رعایت شود و ارزیابی زیست‎محیطی شکل گیرد.

ابتکار تاکید کرد: در موضوع جاده ابر در استان گلستان نیز به دلیل اینکه در زیستگاه بسیار ارزشمندی قرار گرفته است باید مطالعه کافی را داشته باشد و در حال حاضر نیز فعالیت‎ها و تخریب‎هایی که برای ساخت این جاده شکل گرفته بر اساس مطالعات نبوده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بیان کرد: آنچه روشن است، در مکان‌هایی که جاده موازی زیادی داشته باشد و جاهایی که بورس خرید و فروش زمین به دلیل وجود جاده‎ها سبب شود که عرصه‎های طبیعی تغییر کاربری پیدا کند سازمان حفاظت از محیط زیست ملاحظات زیادی را به خرج خواهد داد.

ابتکار گفت: تلاش ما بر این است که در تمام عرصه‎ها کارها مبتنی بر کارشناسی انجام شود تا تصمیم درستی در آن زمینه اتخاذ گردد.

با افرادی که خارج از قانون عمل کنند برخورد می‌کنیم

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص اینکه اگر شما در ابتدای ساخت پتروشیمی گلستان قرار داشتید اجازه ساخت این مجموعه را می‎دادید یا خیر؟، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قضاوت کردن در این شرایط دشوار است زیرا بسیاری از کارهای این مجموعه انجام شده و با توجه به اینکه سهام این مجموعه نیز به نتایجی رسیده قضاوت خاصیتی ندارد.

ابتکار تاکید کرد: تاکید ما بر این است که مجموعه حفاظت از محیط زیست در استان گلستان و شخص مدیرکل باید تمام سختگیری‎های لازم را برای اجرا و احداث این مجموعه و بهره‎برداری از آن به کار گیرند و این بهترین راه حل در حال حاضر است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص مبارزه با ویژه‎خواری بیان کرد: اگر در جایی موضوعی وجود داشته باشد که خارج از چهارچوب و مقررات فرد یا افرادی بخواهند سوء استفاده کنند سازمان حفاظت از محیط زیست با جدیت با آنها برخورد خواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین در خصوص راهکارهای آینده درباره موضوع آلودگی هوا در تهران و کلان‎شهرها تصریح کرد: مطالعات و بررسی‎هایی در این حوزه انجام شده و به نتایجی هم رسیده‎ایم که نتیجه آن را در روزهای آینده در جلسه شورای حفاظت از محیط زیست اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/83004/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول