اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

خودروها عامل 72 درصد آلودگی هوای شهر تبریز

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی با تاکید دوباره که عامل اصلی آلودگی هوای تبریز خودروها است، گفت: خودروها رقمی معادل 72 درصد در آلودگی هوای شهر تبریز سهم دارند.

خودروها عامل 72 درصد آلودگی هوای شهر تبریز

حمید قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در پاسخ به اینکه اخیرا این استدلال که 72 درصد آلودگی هوای تبریز توسط خودروهاست، توسط برخی زیرسئوال رفته است، اظهار کرد: آمار ارقامی که در این زمینه اعلام شده پایه علمی و تحقیقاتی دارد و بدون پشتوانه علمی مطرح نشده که زیرسئوال برود.

وی با اشاره به دلایل این استدلال گفت: این درصد بر اساس طرح تحقیقاتی که اواخر سال 91 انجام شده بدست آمده است.

قاسمی منبع این تحقیقات را دانشگاه سهند اعلام کرد و گفت: این تحقیق توسط زبده‌ترین نفرات و اساتید این دانشگاه که حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح کشور و حتی منطقه دارند صورت گرفته است.

این مقام ارشد استان در حوزه محیط زیست در عین حال صنایع و مجموعه‌های صنعتی را نیز در آلودگی کلان شهر تبریز تاثیرگذار دانست و گفت: نیروگاه بخش سهم عمده‌ای را در این زمینه به خود اختصاص داده که این امر نیز به دلیل استفاده از سوخت مازت به جای گاز است که متأثر از عدم تامین گاز مورد نیاز به دلیل مشکلات کلان کشور است.

وی در رابطه با طرح ترافیکی محدوده مرکزی تبریز و تاثیر آن در کاهش آلودگی شهر نیز گفت: با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود شاهد کاهش 15 درصدی در آلودگی هوای تبریز باشیم.

قاسمی ضمن تاکید بر موفقیت‌های که اجرای طرح ترافیکی در کلانشهرهای مثل تهران و ارومیه به دنبال داشته گفت: محیط زیست استان از هر طرح و اقدامی که منجر به کاهش بار آلودگی تبریز شود حمایت می‌کند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول