اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار شهردار تبریز و مدیر املاک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تأکید شد

لزوم تسریع حل مشکلات املاک مترو تبریز و اجرای سریع خط دوم

در دیدار شهردار تبریز و مدیر املاک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بر لزوم تسریع حل مشکلات مربوط به املاک و نیز اجرای سریع خط دوم مترو تبریز تأکید شد.

لزوم تسریع حل مشکلات املاک مترو تبریز و اجرای سریع خط دوم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در دیداری که ظهر امروز و با حضور سردار عطایی مدیرعامل مؤسسه نور و مدیر حوزه املاک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، نجفی شهردار تبریز، انصاری مدیرعامل سازمان قطار شهری و اعضای هیئت مدیره مترو برگزار شد، موضوعاتی چون تعیین تکلیف تملک و واگذاری املاک واقع در مسیر خطوط مترو، احداث ایستگاه‌ها، تسریع در اجرای خط دوم مترو و مشارکت قرارگاه خاتم در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی و سرمایه‌گذاری جدید شهرداری از آمادگی کامل شهرداری برای مشارکت در این حوزه خبر داد.

شهردار تبریز در عین حال تلاش برای توسعه زیربنایی و پایدار تبریز را وظیفه همه مسئولان و مدیریت شهری دانست و خواستار همکاری و مشارکت همه جانبه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و دیگر نهادها و سازمان ها در این بخش شد.

سعید حاجی‌زاده سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اینکه ورود واگن‌های خریداری شده برای متروی تبریز از گمرک بندرعباس مستلزم دریافت مجوزی از سوی بانک مرکزی است، گفت: بانک مرکزی باید رقمی معادل 20 میلیون یورو را به حساب کارخانه سازنده واگن‌ها واریز کند تا اسناد حمل و ترخیص از سوی این شرکت صادر شود که متاسفانه تاکنون این اقدام از سوی بانک مرکزی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: وزارت کشور در سال 91 مبلغ ریالی این میزان ارز را به حساب بانک مرکزی واریز کرده در حالی که بانک مرکزی از آن زمان تاکنون نسبت به تامین ارز مورد نیاز و واریز آن به کارخانه سازنده اقدامی نکرده است.

جلسه چهارجانبه برای ترخیص واگن‌ها از بندر

حاجی‌زاده از هماهنگی برای برگزاری جلسه‌ای چهار جانبه با حضور وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: مقرر شده این جلسه تا پایان این هفته برگزار و در آن برای ترخیص واگن‌های قطار شهری تبریز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

این عضو شورای کلانشهر تبریز در پاسخ به اینکه آیا مردم بر اساس قول‌های داده شده از دهه فجر سوار مترو خواهند شد، گفت: از زمان صدور مدارک لازم از سوی بانک مرکزی 25 روز زمان برای حمل و سوار کردن واگن‌ها بر روی ریل نیاز است که اگر این امر تا پایان این هفته هم صورت گیرد باز روزنه‌های امید برای افتتاح خط یک متروی تبریز در دهه فجر امسال وجود دارد.

وی اظهار کرد: بانک مرکزی باید در قبال وظایف خود احساس مسئولان بیشتری را داشته باشد تا شاهد اتفاقاتی نظیر آن چه برای واگن‌های متروی تبریز افتاد نباشیم.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول