اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر شاهین‌شهر:

مترو شاهین شهر ـ اصفهان تا 4 سال آینده به بهره‌برداری نمی‌رسد

رئیس شورای شهر شاهین‌شهر گفت: مترو شاهین شهر به اصفهان تا 4 سال آینده به بهره‌برداری نمی‌رسد.

مترو شاهین شهر ـ اصفهان تا 4 سال آینده به بهره‌برداری نمی‌رسد

حمیدرضا مقدسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: پیمانکاران مشغول در پروژه‌های عمرانی شاهین‌شهر صورت کارکردهای پروژه‌ها را بعد از چند ماه به قسمت امور مالی شهرداری جهت دریافت هزینه‌ها تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه توقف پروژه‌های عمرانی دست شورای شهر نیست، افزود: امسال چندین پروژه شاهین‌شهر هیچ‌گونه پیشرفت فیزیکی نداشته و این امر از نقص‌های شهرداری شاهین‌شهر در حوزه عمران به شمار می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر خاطر نشان کرد: در برنامه عمرانی سال جاری که در سال گذشته برنامه‌ریزی و به تصویب رسیده، پروژه‌هایی تعریف‌شده که تا کنون یا شروع نشده یا اصلاً نیازی به چنین پروژه‌هایی نبوده است.

مقدسی با بیان اینکه باید یک سازمان عمرانی برای شهرداری شاهین‌شهر همچون 10 کلان‌شهر کشور تشکیل شود، ادامه داد: اقدامات این سازمان هم اکنون در حوزه مدیریت عمرانی شهرداری شاهین‌شهر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عده‌ای از پروژه‌ها در شاهین‌شهر احتیاجی به پیمانکار ندارد و خود شهرداری باید متوالی آن گردد، گفت: هم اکنون بعضی پروژه‌ها به گونه‌ای است که باید به‌سرعت به افتتاح و بهره‌برداری برسند.

این مسئول با بیان اینکه جهت‌گیری شورا در این است که بودجه را صرف کارهای داخل شهر کند نه پروژه‌هایی که به‌صورت ذاتی در تعهد نهادهای دیگری است، تاکید کرد: بر طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد حفاظت ایمنی از راه و راه‌آهن در کشور، صیانت از پل‌ها حتی اگر داخل شهر باشند، بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و ضرورتی هم وجود ندارد که شهرداری پول بیت‌المال را به این‌گونه مسائل اختصاص دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر با اشاره به پروژه متروی شاهین‌شهر، تصریح کرد: پروژه هم اکنون مطرح و در دست اقدام است که تیرماه امسال از سوی شورای عالی ترافیک مصوبه آن جهت اجرا ابلاغ گردیده است.

این مسئول با بیان اینکه مسیر قطار به سمت غرب شاهین‌شهر تغییر داده شده است، خاطرنشان کرد: مشاور پروژه متروی شاهین‌شهر در حال انجام مطالعات فاز یک این طرح است.

مقدسی با بیان اینکه تا پایان امسال دانشگاه صنعتی اصفهان به‌عنوان مشاور پروژه مکلف است عملیات مطالعه پروژه را به اتمام برساند، اظهار کرد: پس از اتمام مطالعات این پروژه توسط مشاور، اقدامات اجرایی احداث مترو شاهین‌شهر آغاز می‌شود.

وی بر ضرورت ایجاد یک سازمان و بخش ویژه در شهرداری شاهین‌شهر به‌منظور پیگیری و اجرای مباحث مربوط به مترو تاکید کرد و گفت: شهرداری شاهین‌شهر متعهد به اجرای پروژه مترو حدفاصل میدان استقلال اصفهان تا شاهین‌شهر گردیده که طول این مسیر 20 کیلومتر است و شهرداری شاهین‌شهر در این رابطه اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان در سال جاری تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه مسئولین استانی در مورد مسیر شاهین‌شهر به اصفهان که در اراضی ملی است تأکیدات فراوانی دارند، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود پروژه متروی اصفهان تا چهار سال آینده به اتمام برسد.

مقدسی با بیان اینکه برای هر کیلومتر مترو 20 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: فاصله 20 کیلومتری اصفهان تا شاهین‌شهر تقریباً 400 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

وی بیان کرد: اگر دولت کمکی در مورد تأمین هزینه مترو نکند، پیدا کردن منابع مالی مهم‌ترین قسمت این پروژه است و به طور یقین در این پروژه شهرداری شاهین‌شهر باید منابع مالی این پروژه را تأمین کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر با بیان اینکه خط مترو از مقابل نیروگاه، سنگ‌بری‌ها، شهرک شهید منتظری و بخشی از سازمان هواپیماسازی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به برخی از نهادهایی که در مسیر عبور مترو اصفهان به شاهین‌شهر هستند مستلزم حمایت مالی این نهادها از اجرای پروژه است که در این رابطه مذاکراتی را با آنان در آینده نزدیک آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/63023/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول