اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گلپایگان:

رسانه‌ها نقش مؤثری در رشد و پویایی جامعه دارند

فرماندار گلپایگان گفت: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع نقش مؤثری در رشد و پویایی جامعه دارند.

رسانه‌ها نقش مؤثری در رشد و پویایی جامعه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، محسن حسین میرزایی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری و مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در تالار اجتماعات فرمانداری برگزار شده بود با قدردانی از رسانه‌ها و مطبوعات گلپایگان، اظهار داشت: خیلی از مشکلات شهرستان با ورود به هنگام و به موقع رسانه‌ها برطرف شد و این امر نشان‌دهنده جایگاه خاص و ویژه رسانه است که باید همه به آن احترام گذاریم.

وی به نقش و جایگاه مطبوعات در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: نقش خبرنگاران در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بی‌بدیل است.

فرماندار گلپایگان به تعامل مسئولان و خبرنگاران اشاره کرد و افزود: ممکن است با نوشتن یک فعل و یا یک حرف ربط معنای جمله تغییر پیدا کند و موجب بروز مشکلاتی در شهرستان شود بنابراین خبرنگاران در تهیه اخبار باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

حسین میرزایی، نقد را یکی از ابزارهای رشد هر جامعه‌ای برشمرد و اظهارکرد: پرواضح است که نقد نیاز به ابزار و وسایلی دارد و باید در چارچوب و شاخصه‌های خودش انجام شود و نقد عالمانه، نقد منصفانه، نقد دلسوزانه و نقد سازنده از اجزای نقد صحیح است.

وی تأکید کرد: از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در نشست‌ها و جلسات استقبال می‌کنیم و برای رشد و ارتقای شهرستان از تمام ظرفیت و توان این قشر از جامعه بهره خواهیم برد.

فرماندار گلپایگان ادامه داد: خبرنگاران با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند می‌توانند به کمک مسئولان بیایند، گاهی با ورود خبرنگاران یک مسئله لاینحل و یا یک نقطه کور قابل حل می‌شود و خبرنگاران این توانایی را دارند که با تهیه مقاله و گزارش خوب در جهت انعکاس و وقایعی که در شهرستان به وقوع می‌پیوندد، گام بردارند.

حسین میرزایی، امانت‌داری در خبر را از دیگر ویژگی‌های یک خبرنگار موفق برشمرد و گفت: خبرنگاران باید امانت‌داران خوبی در انتقال اخبار باشند.

در ادامه نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس اظهار کرد: فقدان اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح  در شهرستان‌ها محسوس است و این امر نشان‌دهنده این است که یا ارتباط مسئولان با اصحاب رسانه قطع است یا اطلاع‌رسانی کافی نیست و غیر شفاف است و یا اینکه رسانه‌ها بر اساس اهداف خاصی رسالت خود را انجام می‌دهند.

سید محمدحسین میرمحمدی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی حلقه ارتباطی مردم و مسئولان است، تصریح کرد: رسانه‌ها موظف هستند حساسیت‌ها و دغدغه‌های مردم جامعه را به مسئولان انتقال دهند و عملکرد مسئولان را به گوش مردم برسانند و این امر در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار کم رنگ است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: اگر فضای اطلاع‌رسانی در شهرستان به نحو مطلوبی نباشد فضای جامعه به سمت شایعه می رود، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها آگاهی‌دهنده و آموزشی هستند و باید یک حرکت مهندسی و بازنگری مجددی برای رسانه‌های گلپایگان و خوانسار انجام دهیم.

میرمحمدی همچنین به عدالت رسانه‌ای هم اشاره کرد و گفت: اگر فعالیت‌های مسئولان به مردم انتقال پیدا نکند مردم چگونه از خدمات و فعالیت‌هایی که برای رشد و پیشرفت شهرستان در حال انجام است، آگاهی یابند.

وی، همگرایی در رسانه‌ها و پرهیز از منطقه‌ای و استانی عمل کردن را از دیگر آفات رسانه‌ها برشمرد و بیان کرد: مسئولان باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند و رسانه ها با ابزاری که در اختیار دارند نقش موثری ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/63014/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول