اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

رسانه‌ها مردم را به صرفه‌جویی گاز ترغیب کنند

استاندار اصفهان گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها باید در ترغیب مردم در راستای صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی تلاش کند.

رسانه‌ها مردم را به صرفه‌جویی گاز ترغیب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه کاهش مصرف گاز طبیعی در استان با اشاره به سخنان وزیر نفت در جمع استانداران گفت: با وجود تولید 570 میلیون مترمکعب گاز در کشور همچنان در بعضی از فصول مقداری کمبود در گازرسانی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت صدا و سیما در راستای اطلاع‌رسانی به عموم مردم جامعه در  جهت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی استفاده کرد، افزود: با تبلیغات بیشتر و ساخت تیزرها و پویانمایی‌های تأثیرگذار در این خصوص می‌توان در جهت بهینه‌سازی مصارف خانگی گام برداشت.

زرگرپور با بیان اینکه مصرف گاز در استان اصفهان 50 میلیون مترمکعب است، اظهار داشت: با توجه به برودت هوا میزان مصرف افزایش یافته است که با وجود اقدامات صورت گرفته همچنان 5 میلیون مترمکعب نیاز به صرفه‌جویی وجود دارد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص صرفه‌جویی در مصرف گاز باید از سوی صداوسیما و رسانه‌ها جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه بخشنامه صرفه‌جویی در مصرف گاز در ادارات به واحد های دولتی و غیردولتی ابلاغ شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت این بخشنامه هستند.

استاندار اصفهان ابراز داشت: با 10 درصد کاهش در مصارف خانگی می‌توانیم از این بحران خارج شویم.

زرگرپور با تأکید بر اینکه صنایع نیز باید در این صرفه‌جویی سهیم شوند ادامه داد: صنایع باید محدودیت‌های فنی و کارگری را مد نظر داشته باشند و این محدودیت‌ها به‌صورت عادلانه اعمال شود.

وی با بیان اینکه سیستم‌ها باید در درازمدت به مصرف بهینه روی ‌آورند، گفت: در مورد موضوع آب نیز باید دستگاه‌ها به سمت مصرف بهینه حرکت کنند و با سرمایه‌گذاری در این بخش، از بخشی از سود کارخانه در جهت بهینه‌سازی استفاده کنیم.

انتهای پیام/2301/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول