اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا:

توسعه فضای سبز مستلزم اختصاص بودجه مناسب است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا گفت: توسعه فضای سبز مستلزم اختصاص بودجه مناسب است.

توسعه فضای سبز مستلزم اختصاص بودجه مناسب است

امان‌الله نیکرو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی همواره جزو مهم‌ترین تأکیدات شرعی و فرهنگی بوده است و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت سیاست‌گذاری اصولی در این حوزه خطیر دغدغه دارند.

وی ادامه داد: به شکل کلی مقوله منابع طبیعی به سه حوزه آب، هوا و خاک تقسیم‌بندی می‌شود و در طول چند سال گذشته دستگاه‌های مرتبط با این حوزه‌ها در سطح شهرضا نسبت به اتخاذ سیاست های مناسب اقدام کرده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا با اشاره به اینکه افت سطح آب در دشت مهیار به‌عنوان یک مشکل اساسی مطرح است، بیان داشت: بر همین اساس نسبت به اجرای طرح آبخیزداری در سطح روستاهای اسفرجان، هونجان، امین‌آباد و کهرویه اقدام شده که تحقق این امر نقش بسزایی در تزریق آب به منابع زیرزمینی داشته است.

وی اضافه کرد: در طول چند سال گذشته به میزان قابل‌توجهی شاهد توسعه صنعتی شهرستان بوده‌ایم که بدون شک آثار قابل‌توجهی بر وضعیت محیط زیستی دارد و البته در سطح کارگروه‌های مرتبط با مسایل محیط زیستی هدف‌گذاری های مناسبی برای کاهش آثار زیان‌بار این واحدها اتخاذ شده است.

نیکرو با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی براساس قانون موظف به توسعه فضای سبز هستند، بیان داشت: مطابق قانون باید سطحی معادل 25 درصد فضای واحد صنعتی به فضای سبز تبدیل شود که انتظار داریم شاهد تحقق این اصل مهم در شهرستان باشیم.

وی، موقعیت جغرافیایی مناسب و وجود زیرساخت های لازم را از مهم‌ترین دلایل حضور چشم‌گیر سرمایه‌گذاران بخش صنعت در قلمرو شهرستان شهرضا ذکر کرد و ادامه داد: براساس مصوبات انجام‌گرفته در سطح کارگروه‌های شهرستان امکان احداث و راه‌اندازی هرگونه واحد صنعتی زیان‌بار برای محیط‌زیست سلب شده است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آثار بهره‌برداری از معادن بر منابع طبیعی گفت: در حال حاضر مجوز لازم برای 90 معدنکار در سطح شهرستان صادر شده است که به لحاظ فعالیت تعداد اندکی از این افراد میزان آسیب‌های ناشی از این معادن بسیار ناچیز است.

وی در ادامه گسترش فضای سبز محور شهرضا - اصفهان را از دیگر نیازمندی های کنونی شهرستان در حوزه منابع طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: براساس آمار و اطلاعات موجود در حال حاضر سطح فضای سبز موجود در این منطقه حدود20 هکتار است که با تعداد 22 هزار نهال و با محوریت بخش خصوصی نگهداری و مراقبت می‌شود.

نیکرو با اشاره به اهمیت اختصاص بودجه مناسب برای افزایش فضای سبز در محورهای مواصلاتی گفت: به لحاظ اینکه میانگین بارش سالیانه در سطح شهرستان شهرضا حدود150 میلی متر است و به شکلی این منطقه از اقلیم خشک برخوردار است هرگونه افزایش فضای سبز مستلزم اختصاص بودجه مناسب است.

وی با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب نسبت به گسترش فضای سبز و لزوم ترویج این فرهنگ متعالی در جامعه متذکر شد: بر همین اساس اداره منابع طبیعی شهرضا همه‌ساله در هفته منابع طبیعی 15 لغایت 21 اسفندماه نسبت به توزیع 15 هزار اصله نهال بین اقشار مختلف جامعه اقدام می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا با اشاره به مصوبات مناسب کارگروه پسماندهای شهرستان در زمینه سامان‌دهی وضعیت دفن پسماندهای شهری گفت: در همین راستا مقرر شده است اداره منابع طبیعی نسبت به واگذاری 15 هکتار زمین در محور شهرضا  به مبارکه در جهت اعمال شیوه‌های اصولی در حوزه دفن نخاله‌های ساختمانی اقدام کند.

انتهای پیام/63011/ذ40/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول