اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار کرج خبر داد

هدف‌گذاری برای افزایش سرانه فضای سبز کرج تا 15 مترمربع

معاون خدمات شهری شهردار کرج گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به دنبال این هستیم تا سرانه فضای سبز در این کلانشهر به 15 مترمربع افزایش یابد.

هدف‌گذاری برای افزایش سرانه فضای سبز کرج تا 15 مترمربع

حسن مدیرروستا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری در مرکز استان البرز، افزایش فضای سبز با ایجاد بوستان‌ها، پارک‌ها، احداث کمربند سبز و بالاخره بازیابی باغ‌های این شهرستان است.

وی تصریح کرد: در گذشته کلانشهر کرج به عنوان یک باغشهر شناخته می‌شد که متاسفانه با افزایش زندگی شهری و ساخت و ساز‌های غیراصولی در سال‌های گذشته، شاهد بودیم که بخش مهمی از این باغ‌های ارزشمند از بین رفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج افزود: در همین راستا طرح‌های متعددی برای افزایش و توسعه فضای سبز در این شهرستان اجرا شده و مدیریت شهری به دنبال این است تا با اجرای طرح‌های فوق، سرانه فضای سبز را افزایش دهد.

* سرانه فضای سبز کرج 12 متر مربع است

مدیرروستا اذعان کرد: در حال حاضر کرج دارای سرانه فضای سبز 12 مترمربع است و از این نظر نسبت به بسیاری از شهرها به ویژه شهرستان‌های بزرگ و پرجعمیت وضعیت بهتری داریم.

وی بیان داشت: با این وجود برنامه‌ریزی لازم برای افزایش این سرانه در دستور کار قرار گرفته و یک برنامه میان مدت چهار ساله در این زمینه تدوین شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج افزود: در این برنامه هدف‌گذاری ما دست‌یابی به سرانه 15 مترمربع فضای سبز است که مطابق با استانداردهای مطلوب و جهانی است.

مدیرروستا در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای دستیابی به این هدف چه تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی در این زمینه داریم که از آن جمله می‌توان به اختصاص بودجه و اعتبارات لازم برای احداث 80 بوستان جدید در این شهرستان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین طرح احداث کمربند سبز در کرج با جدیت پیگیری می‌شود و تاکنون بیش از 2 هزار هکتار زمین بر اساس این طرح درختکاری شده است.

مدیرروستا تاکید کرد: شهرستان کرج دارای موقعیت جغرافیایی و آب‌ و هوایی لازم برای توسعه فضای سبز است و به طور قطع با داشتن برنامه‌ای منظم و کارشناسی و تخصیص اعتبارات مالی لازم، می‌توانیم به هدف نهایی افزایش سرانه فضای سبز تا 15 متر مربع به ازای هر نفر دست‌ یابیم.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول