اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی:

جنگ نرم نیاز به دفاع نرم دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: جنگ نرم نیاز به دفاع نرم دارد که با توجه به رسالت خطیر اصحاب رسانه، بخش اعظم این رسالت بر دوش رسانه‌هاست.

جنگ نرم نیاز به دفاع نرم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر ظهر امروز در همایش بسیج رسانه خراسان جنوبی که با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: هجمه‌های دشمنان امروز اسلام بر حول و محور مسائل رسانه‌‌ای در حال تغییر است  و در چند سال گذشته شتاب چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای انتشار اخبار علیه مسلمانان در نشریات اروپایی در سال‌های اخیر، افزود: در سال 2000 حدود 352 خبر علیه مسلمانان در نشریات انگلستان به چاپ رسیده است.

افزایش 25 برابری انتشار اخبار علیه مسلمانان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اذعان داشت: آمار انتشار اخبار علیه مسلمانان در سال 2008 با 10 برابر افزایش مواجه شده است.

مطهری‌فر با بیان این‌که آمار منتشر شده اخبار علیه مسلمانان در سال 2012 هنوز مشخص نشده است، اضافه کرد: این آمار در سال 2011 نسبت به سال 2000 با افزایش 25 برابری مواجه شده است.

وی با بیان این‌که 51 درصد موضوعات رسانه‌های انگلستان و اروپا اسلام هراسی بوده است، متذکر شد: همچنین بین سال‌های 2000 تا 2011، 28 درصد اخبار مربوط به تروریست‌ها و 20 درصد آن در راستای ترویج خشونت علیه مسلمانان بوده است.

90 درصد اخبار علیه مسلمانان تحت حمایت دولت اروپا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به حمایت‌های دولت‌های اروپایی در ارتباط با انتشار اخبار علیه مسلمانان، افزود: 90 درصد از پوشش اخبار در پنج کشور اروپایی توسط حمایت‌های ملی و دولتی‌ بوده است.

مطهری‌فر یادآور شد: همچنین اخبار منتشر شده در رسانه‌های غربی و اروپایی نشان از این است که 95 درصد اخبار توسط CIA حمایت می‌شوند.

وی گفت: جنگ نرم نیاز به دفاع نرم دارد که با توجه به رسالت خطیر اصحاب رسانه، بخش اعظم این رسالت بر دوش رسانه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که هنوز نتوانسته‌ایم دشمنان خود را در حد تمام و کمال بشناسیم، خاطرنشان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم در مقابل دشمنان جبهه‌ای درخور خود ایجاد کنیم.

رسانه تاثیرگذارترین نهاد دنیا

مطهری‌فرد تصریح کرد: بصیرت‌افزایی در کشور به حد کمال خود نرسیده است که باید توسط رسانه‌های داخلی سعی شود به آن کمال مطلوب برسد.

وی گفت:‌ بسیج رسانه به عنوان یک نهاد مقدس با پشتوانه عظیم مردمی، تاثیرگذارترین نهاد فعال در دنیا محسوب می‌شود. 

انتهای خبر/69017/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول