اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

وجود 150 هزار جلد کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب خراسان‎جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از وجود 150 هزار جلد کتاب در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 116 غرفه با 30 هزار عنوان کتاب در نظر گرفته شده است.

وجود 150 هزار جلد کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب خراسان‎جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی اظهار داشت: کتاب یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیشرفت و تعالی در جامعه است.

وی با بیان اینکه کتاب سبب افزایش سطح آگاهی افراد در ابعاد مختلف می‌شود، افزود: در فرهنگ ناب اسلامی اهمیت خاصی به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی برای تعالی بشر داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب وسیله‌ای برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید است، گفت: نگاه جامعه اسلامی بر اساس گروه و محدوده خاصی نیست و نگاه فراگیری به این امر دارد.

مطهری‌فر نمایشگاه کتاب را مکان مناسبی برای عمومی کردن فرهنگ مطالعه و عرضه کتاب برای همه سنین دانست و تاکید کرد: امر اساسی رواج کتاب و کتاب‌خوانی مشارکت همه آحاد جامعه را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه به روز بودن منابع اطلاعاتی همه ساله در نمایشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد، اذعان داشت: هشتمین نمایشگاه کتاب از ششم تا 12 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی بیرجند دایر می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از وجود 150 هزار جلد کتاب در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 116 غرفه با 30 هزار عنوان کتاب در نظر گرفته شده است.

مطهری‌فر ادامه داد: امسال در نمایشگاه کتاب 230 ناشر و نمایندگی حضور دارند که از این تعداد چهار ناشر استانی و بقیه از خارج استان هستند.

تخفیف 40 درصدی در نمایشگاه کتاب استان

وی با بیان اینکه کتاب‌های نمایشگاه با تخفیف 40 درصدی در اختیار عموم قرار می‌گیرد، یادآور شد: از این میزان تخفیف 20 درصد متعلق به تعهدات فرهنگ و ارشاد اسلامی و 20 درصد از تعهدات ناشران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیش بینی فروش امسال کتاب در نمایشگاه را 270 میلیون عنوان کرد و افزود: این کتاب‌ها با موضوعات کودک و نوجوان، علمی، فرهنگی، کمک درسی، پزشکی، آموزشی و دانشگاهی عرضه می‌شود.

رونمایی از کتاب " جستاری در احوال و آثار مفاخر خراسان جنوبی"در نمایشگاه کتاب استان

مطهری‌فر از رونمایی کتاب " جستاری در احوال و آثار مفاخر خراسان جنوبی" در نمایشگاه کتاب خبر داد و اذعان داشت: ویژگی این کتاب با سایر آثار مشابه گستره مفهومی واژه مفاخر است که علاوه بر مفاخر استانی، مفاخر  پدیداری مانند صنایع دستی و آثار تاریخی استان نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی در نمایشگاه کتاب استان، خاطر نشان کرد: برگزاری ایستگاه نقاشی و برگزاری شش کارگاه آموزشی و نشست تخصصی با موضوعات(حماسه حسینی و فلسفه قیام، سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، روان‌شناسی خانواده، اقتصاد مقاومتی و امر به معروف و نهی از منکر) از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/69021/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول