اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

سرعت پیشرفت کارخانه طلای داشکسان قابل قبول نیست

فرماندار قروه گفت: روند اجرای طرح کارخانه فرآوری طلا در معدن داشکسان قروه به هیچ عنوان مطلوب نیست و باید در اجرای آن تسریع شود.

سرعت پیشرفت کارخانه طلای داشکسان قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست نماینده ولی‌فقیه در کردستان و ریئس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی روستاهای بهارلو، نی‌بند، جداقایه و داشکسان اظهار داشت: شرکت قزاقستانی مجری طرح، تعهد کرده بود که کارخانه فرآوری طلا در این معدن شهریور ماه امسال بهره‌برداری شود که این تعهد عملی نشد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت برای بار دوم تحقق تعهد خود را به پایان اسفندماه جاری موکول کرده است، افزود: این تعهد نیز به دلیل حجم پایین کار انجام شده، تحقق نخواهد یافت.

شیخی‌زاده گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این طرح در حدود 20 درصد است که این حاکی از عملکرد ضعیف شرکت قزاق در اجرایی کردن طرح است.

وی با اشاره به ثمرات و منافع اقتصادی این کارخانه و معدن در منطقه، تصریح کرد: این معدن ظرفیت ایجاد 2 هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم را داراست.

به گفته فرماندار قروه، در حال حاضر از 3 روستای حاشیه این معدن،41 نفر کارگر در این معدن مشغول به کار هستند که بر به کارگیری نیروی کار بومی اعم از تخصصی و عادی در این معدن تاکید شده است و شرکت مجری طرح ملزم به رعایت آن است.

گفتنی است معدن طلای ساریگونی 14 میلیون و 500 هزار تن کانسنگ طلا با عیار 2/1 گرم بر تن ذخیره قطعی دارد.

فرسودگی شبکه برق شهرستان محرز است

فرماندار قروه در ادامه با اشاره به محرز بودن شبکه برق در این شهرستان گفت: در یکی از مراسم‌ها که با حضور استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان در قروه برگزار شد، قطعی‌های مکرر برق در این شهرستان به عنوان یکی از مشکلات منطقه مطرح شد که واکنش تند شرکت توزیع برق استان را در پی داشت.

شیخی‌زاده افزود: سخنان طرح شده در این نشست به منزله نقد عملکرد این شرکت نبود بلکه خواستار تخصیص اعتبار برای بهبود فرسودگی شبکه برق‌رسانی بود، اما مسئولان شرکت برق استان با دروغ خواندن این اظهارات، واکنشی دور از انتظار داشتند.

وی با بیان اینکه در همان روزی که واکنش تند این مسئولان در یکی از خبرگزاری‌های استان طرح شد و در آن ادعا شد که مشکلی در شهرستان قروه وجود ندارد، روستای بزرگ وینسار و چند روستای حاشیه آن از ساعت 20 شب تا 10 صبح روز بعد برق نداشتند.

فرماندار قروه با تاکید بر لزوم حل مشکلات مردم با استفاده از نقدهای سازنده، گفت: فرسودگی شبکه برق‌رسانی در روستاهای منطقه محرز است و ما شاهد قطعی‌های مکرر برق در شهرستان هستیم.

وی افزود: موضع‌گیری در برابر مشکلات ضعیف است.

مسیر گردشگری باباگرگر به غار علیصدر نیازمند اعتبار است

شیخی‌زاده در ادامه سخنان خود به اجرای طرح مسیر گردشگری باباگرگر قروه اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مصوباتی است که به دلیل کمبود اعتبار اجرایی نشده است.

وی افزود: این محور در حدفاصل بهارلوی قروه تا گل‌تپه همدان در مجموع 11 کیلومتر است که 8.2 کیلومتر آن در قروه و 2.9 کیلومتر در همدان قرار دارد.

فرماندار قروه در پایان اعتبار این طرح در سال‌جاری را 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار یاد یاد شده فاز اول آن اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/79009/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول