اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان فیروزه:

45 معدن جدید فیروزه در حال واگذاری است

فرماندار شهرستان فیروزه گفت: معادن در این شهرستان از جایگاه خاصی در خصوص ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی برخوردارند و در حال حاضر 45 معدن با طی مراحل اداری در حال واگذاری و شروع به فعالیت هستند.

45 معدن جدید فیروزه در حال واگذاری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزه، محمدرضا حاجی‌زاده ظهر امروز در کارگروه کار و کارگری این شهرستان اظهار کرد: استان خراسان رضوی و به تبع آن شهرستان فیروزه به دلیل وجود معدن بسیار ارزشمند فیروزه در جهان شناخته شده و معادن مهم دیگری نیز در حال فعالیت است که از جمله آنها می‌توان به معادن نمک، مس، گرانیت، خاک صنعتی شن و ماسه و شن لاشه اشاره کرد.

وی گفت: شهرستان فیروزه به دلیل وجود معدن ارزشمند فیروزه دارای موقعیت خاص در بخش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است؛ به طوری که بیش از 150 نفر در داخل معدن فیروزه مشغول به کار هستند.

حاجی‌زاده افزود: معدن فیروزه جدید دیگری در 7 کیلومتری معدن قدیم کشف شده که مراحل اکتشاف نهایی آن در حال سپری شدن است.

فرماندار شهرستان فیروزه در خصوص تعداد واحدهای صنعتی و تبدیلی و اهمیت آن تصریح کرد: در حال حاضر 4 واحد صنعتی و تبدیلی بزرگ کارخانه رب مسما، کارخانه قند، مرکز تولید کلید و پریز و کارخانه تولید خوراک دام جو دانه در شهر فیروزه وجود دارد و شهرک صنعتی فیروزه نیز بسیار فعال است؛ به طوری که هر سال شاهد بهره‌برداری از یک واحد صنعتی جدید در شهرستان فیروزه هستیم.

وی گفت: در حال حاضر 9 معدن در شهرستان فیروزه فعال است.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول