اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فعالان اقتصادی استان قم:

اتاق فکر صنعت و معدن استان قم تشکیل شد

دبیر فعالان اقتصادی استان قم از تشکیل اتاق فکر صنعت استان قم با حضور پیشکسوتان و افراد تحصیل کرده خبر داد.

اتاق فکر صنعت و معدن استان قم تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالفضل حجازی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف و چشم اندازهای تعریف شده برای این اتاق بیان کرد: این اتاق می‌تواند راهگشای مشکلات صنعت، معدن و تجارت در استان قم باشد و در عرصه رفع موانع تولید گام بردارد.

وی بیان کرد: در کنار افراد پیشکسوت این اتاق فکر از افراد تحصیل کرده، جوان و خوش‌فکر تشکیل خواهد شد و این برای نخستین بار است که چنین اتاقی در قم شکل می‌گردد.

دبیر فعالان اقتصادی استان قم اظهار کرد: این اتاق فکر می‌تواند از افراد با تجربه برای رفع موانع و ارتباط با مسئولان استان بهره گیری کرده و کسانی که در اتاق فکر صنعت استان حضور دارند دغدغه رفع مشکلات را دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز موانع بزرگ صنعت استان قم کسری نقدینگی و عدم همکاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی است اظهار کرد: اگر نقدینگی به صورت صحیح به واحدهای تولیدی تزریق شود شاهد شکوفایی رونق و رفع بیکاری در استان قم خواهیم بود.

حجازی گفت: به دلیل افزایش قیمت ارز در سال گذشته، هم اکنون تمام تولید کنندگان برای تامین مواد اولیه سه برابر سال گذشته نیاز به نقدینگی دارند و این مسئله موجب رکود در بازار تولید است و قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته کم شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای خوب و موفق استان که ظرفیت خوبی برای تولید داخل و صادرات هستند به صورت یک شیفت و یا کمتر فعالیت می‌کنند که این مسئله هزینه تولید را افزایش داده و قیمت تمام شده را بالا می‌برد.

دبیر فعالان اقتصادی استان قم بیان کرد:‌ خوشبختانه امروز یک آرامش در مجموعه صنعت شکل گرفته که با تزریق نقدینگی، تسهیلات سرمایه در گردش و نوسازی بخش صنعت می‌توان شاهد رونق خوبی در این بخش بود.

وی با اشاره به اینکه پس از 10 سال در استان قم انتخابات خانه صنعت و معدن در استان قم برگزار شد گفت: در طول این سال‌ها به جز یک نام اقدامی انجام نمی‌شد ولی خوشبختانه این انتخابات با همت صنعتگران و حمایت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد و این خانه کار خود را رسما آغاز کرده است.

حجازی در ادامه سخنان خود با انتقاد از عملکرد اتاق بازرگانی قم بیان کرد: با وجود موقعیتی که استان قم دارد از تمام استان‌ها و حتی خارج از کشور به این استان چشم دوخته‌اند ولی اتاق بازرگانی قم از این ظرفیت غافل بوده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم در انتخابات سال آتی افراد توانمند که می‌توانند عهده دار مسئولیتی شوند وارد صحنه و عرصه خدمت به بخش صنعت به ویژه صادرات استان شوند.

دبیر فعالان اقتصادی استان قم با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی نقش مهمی در ارتباط با تجار، ارتباط بین المللی و جذب سرمایه گذاری می‌تواند ایفا کند خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بودیم که قم کمترین جذب سرمایه گذار را نسبت به استان‌های دیگر داشته است و از سوی اتاق بازرگانی قم از ظرفیت کارآفرینان، سرمایه گذاران، صنعتگران و فعالان این عرصه استفاده نشده است و امکانات و فرصت‌های موجود در استان قم مورد استفاده قرار نگرفته است.

انتهای پیام/2258/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول