اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش تشکیل کارگاه‌های کارآفرینی مطرح شد

نگرش ثروت‌اندوزی آسیبی بزرگ برای کارآفرینی است

یکی از اساتید دانشگاه، نگرش ثروت‌اندوزی و متصدی شغل دولتی بودن را 2 آسیب بزرگ برای کارآفرینی در کشور دانست.

نگرش ثروت‌اندوزی آسیبی بزرگ برای کارآفرینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، ذبیح‌الله خواجه‌ای، صبح امروز در همایش تشکیل کارگاه‌های کارآفرینی در جمع بسیجیان بافق با اشاره به حدیث حضرت علی (ع) که «فرصت‌ها می‌گذرند همچون ابرها در آسمان»‌ گفت: فرصت، قلب کارآفرینی است و استفاده از این فرصت‌ها یک باور مهم در خلاقیت و توجه به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به تاریخچه کارآفرینی در دنیا و مطرح شدن آن بین بعضی از کشورها از جمله ایران یادآور شد: کارآفرینی، اشتغالزایی در رشته‌ای جدید است که نوآوری و خلاقیت را به دنبال خواهد داشت.

این استاد دانشگاه، موفقیت جامعه را در گرو موفقیت فردی دانست و اظهار داشت: در تولید و توسعه، استفاده از نیروی انسانی، طبیعی و فیزیکی که حاصل فکر و استفاده از منابع طبیعی است، مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

خواجه‌ای همچنین به مقایسه کارآفرینی و استفاده از عوامل آن در ایران و ژاپن پرداخت و عنوان کرد: 2 نگرش منفی ثروت‌اندوزی و متصدی مشاغل دولتی بودن از مضرات کارآفرینی در کشور است.

وی عوامل بروز خلاقیت را وابسته به سه عنصر محیط خلاق، استفاده موثر از مغز و فن و فنون برشمرد و گفت: تشکیل مشاغل خانگی در زمینه‌های مورد علاقه و متناسب با شرایط می‌تواند از لحاظ اقتصادی راحت‌تر و به صرفه‌تر از کارهای بزرگ برای خانواده‌ها باشد.

لزوم توسعه و رونق فرهنگ کار در بافق

مدیرعامل موسسه بین‌المللی نگار نصر یزد نیز در این کارگاه، خواستار توسعه و رونق فرهنگ کار شد و عنوان کرد: تولید کار و یا کارگاه‌های کوچک زودبازده، فقط نیاز به انگیزه فردی دارد.

محمود قیاس به مشاغل خانگی و تولیدی‌های کوچک در استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای انجام کارهای تولیدی ضروری است تا افراد از وابستگی به مشاغل گوناگون درآیند.

در 10 عرصه آماده ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی هستیم

وی با اشاره به تسهیلات و وام‌های مختلفی که در زمینه‌های عقود اسلامی و کارگاه‌های مشاغل خانگی که به بسیجیان تعلق گرفته است، اظهار کرد: امسال نیز در 10 عرصه تولید زعفران، پرورش زنبور عسل، صنایع‌دستی، پرورش قارچ، ورمی کمپوست، ماکیان، ماهی و ... تسهیلات قابل ارائه است.

قیاس خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمت‌رسانی در کارگاه‌های تولیدی و مشاغل خانگی آمادگی خود را در کلاس‌های آموزشی مربوطه و بازار فروش تولیدات نیز اعلام می‌کنیم.

به گزارش فارس، همایش تشکیل کارگاه‌های کارآفرینی و توجیه آموزشی مشاغل خانگی و اقتصاد به همت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بافق در سالن کانون باهنر این شهرستان و با حضور فرمانده بسیج ناحیه مقاومت بافق و بسیجیان شهرستان بافق برگزار شد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول