اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس:

سیاست همیشگی مستکبران ایجاد اختلاف بین مذاهب است

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس گفت: سیاست همیشگی مستکبران ایجاد اختلاف بین مذاهب بوده که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از ولایت فقیه، تفرقه در ایران وجود ندارد.

سیاست همیشگی مستکبران ایجاد اختلاف بین مذاهب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد‌باقر عبادی در ارتباط با هفته وحدت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: وحدت در واقع به معنای کنار گذاشتن اعتقادات و دیدگاه‌های مذهبی و دینی نیست.

وی ادامه داد: بلکه منظور از وحدت طرد این دیدگاه است و از آنجائیکه مشترکات دینی و اعتقادی مذاهب اسلامی بسیار بیشتر از اختلافات آنهاست به موارد مورد اتفاق توجه بیشتری صورت می‌گیرد.

عبادی با بیان اینکه در مجموع وضعیت وحدت در کشور ما روند خوبی داشته است، گفت: به طور قطع دشمنان از وجود وحدت و انسجام در کشور ما ناراضی هستند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: سیاست همیشگی استکبارگران ایجاد اختلاف بین مذاهب بوده که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی آحاد مردم از ولایت فقیه همراه با بلدیت، مشاهده می‌شود که مابین ملت ایران تفرقه وجود ندارد.

عبادی تصریح کرد: رمز موفقیت ملت ایران طی 35 سال گذشته وحدت و انسجام بین مذاهب و مردم بوده است.

وی در ارتباط با اهانت به شخصیت پیامبر(ص) و تهاجم مطبوعاتی و فرهنگی توسط دشمنان اسلام، یادآور شد: همه باید نسبت به مسائلی از قبیل اهانت به شخصیت پیامبر(ص) و هجمه دشمنان اسلام موضع‌گیری کنیم و تفاوتی بین شیعه و سنی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی علت تهاجم گسترده دشمنان را پیشرفت‌های فراوان اسلام به ویژه در عرصه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: پیشرفت در عرصه‌های فرهنگی سبب گرایش گسترده مردم به اسلام شده و این پیشرفت‌ها موجبات نگرانی دشمن و جرئت اهانت به پیامبر(ص) را فراهم ساخته است.

عبادی در ارتباط با بهترین محور وحدت خاطرنشان کرد: بهترین محور وحدت را می‌توان در مسائل دینی و اعتقادی اهل‌بیت(ع) که شامل پیامبر(ص) و اولاد وی هستند یافت و همچنین امروزه آن را در مسائل سیاسی، اجتماعی و اعتقادی ولایت‌فقیه عنوان کرد.

وی با اشاره به پیروزی غرورآفرین مسلمانان در بعضی از کشورهای مسلمان، اظهار کرد: چه نتیجه‌ای بهتر و ملموس‌تر از پیروزی غرورآفرین ملت‌های مسلمان، پس با افتخار باید گفت که وحدت و انسجام مسلمین رخ داده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در خانه ملت افزود: حال نوبت به نسل نو رسیده است که تمام قوای خویش را برای پایش از نعمت بزرگ وحدت متمرکز کرده و با انسجام و وحدت هرچه بیشتر آن را به رخ تمامی دشمنان و استکبارگران بکشند.

حال می‌توان گفت امنیت تا حدودی ناشی از وحدت است و اگر وحدت نباشد سبب به خطر افتادن امنیت ملی شده و ایجاد نا‌امنی می‌کند.

منظور از اینکه مردم باید با یکدیگر وحدت داشته باشند این است که نبودن تفرقه، نفاق، درگیری و کشمکش، حتی در جماعتی که از لحاظ اعتقاد دینی مثل هم نیستند، مردم ما می‌توانند با هم اتحاد داشته و کنار هم باشند.

هدف دشمن از گذاشتن و صرف بودجه در ایران برای ایجاد اختلاف بین مردم، درست کردن شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیویی برای تشنج افکار و غیره به منظور این است که مردم ایران دو دسته شده و بین آنها تفرقه ایجاد شود در صورتی که این از ساده‌لوحی دشمن است.

ما باید بدانیم و هوشیار باشیم دست دشمن همیشه در کار است اما باید بیدار باشیم و نباید اشتباه، غفلت و کوتاهی ما جزء مهم و عنصر اساسی در موفقیت دشمن شود چراکه با وجود وحدت بین مسلمانان دشمن کاری از پیش نخواهد برد.

انتهای پیام/69017/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول