اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

وحدت شیعه و سنی تمام تحرکات دشمنان را بی‌ثمر می‌کند

امام جمعه شهرستان نمین گفت: وحدت شیعه و سنی براساس اعتقادات و ارزش‌های دینی به نقطه تمام تحرکات و حرکت‌های بی‌سرانجام دشمن تبدیل شده و روز به روز نیز بر دامنه این شیطنت‌ها افزوده می‌شود.

وحدت شیعه و سنی تمام تحرکات دشمنان را بی‌ثمر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته وحدت در منطقه شیعه و سنی‌نشین نمین اظهار داشت: ما باید بیش از گذشته مراقب ترفندهای دشمنان باشیم چرا که دشمن سعی می‌کند با حربه‌های مختلف به ویژه گروه‌های ضد دینی نظیر وهابیت، سلفی‌ها و تکفیری‌ها بین مسلمانان به ویژه شیعه و سنی اختلاف بیندازد تا از این طریق بتواند خواسته‌ها و مطالبات نامشروع خود را جامه عمل بپوشاند.

وی تصریح کرد: هر چقدر وحدت و همدلی مسلمانان به ویژه شیعیان و سنی‌ها تقویت شود به همان میزان کمر دشمن شکسته شده و روز به روز وفاق و همدلی در جامعه اسلامی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

رحیمی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز پرچمدار این وحدت و همدلی است هر چند که وهابیت به عنوان مزدور استکبار و درس آموخته عربستان سعی می‌کند به هر شکل ممکن ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و دینی را زیر سئوال ببرد.

این مسئول اضافه کرد: ما باید روی اصول مشترک و مبانی ارزشی خود تکیه کنیم و بر همین اساس سعی کنیم تا در قالب گفتمان و برگزاری نشست‌های مشترک موارد احتمالی اختلاف را به حداقل رسانده و زمینه یک حرکت منسجم و با اهمیت را فراهم آوریم.

وی سیره نبی مکرم اسلام را بهترین عامل و عنصر وحدت و محور یگانگی امت اسلامی برشمرد و بیان کرد: آن حضرت هیچ وقت مؤمنان و پیروان خود را به جنگ، دعوا و نزاع دعوت نمی‌کرد بلکه بیشترین دعوت آن حضرت بر خردورزی و تعامل بیشتر با محوریت کارهای عقلانی و ارزشی بود و هیچ وقت بر این ساحه ضربه و خدشه‌ای وارد نشده است.

امام جمعه نمین با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز میلاد نبی مکرم اسلام یادآور شد: حضرت امام راحل با درایت و دوراندیشی خود فاصله زمانی میلاد نبی مکرم اسلام از دیدگاه سنی‌ها و شیعیان را هفته وحدت اعلام کرد تا در این هفته برنامه‌های مناسبتی و گرامیداشت با حضور آحاد مردم برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه امام جمعه شهر سنی‌نشین عنبران نیز هفته وحدت را گرامی داشت و گفت: همزمان با 12 ربیع‌الاول آغاز هفته وحدت و میلاد با برکت نبی مکرم اسلام برنامه مناسبتی مطلوب در مسجد جامع عنبران و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یاور مرادی افزود: اگر به سیره نبی مکرم اسلام توجه کنیم این سیره پر از معنویت، ارزش و کارهای خداپسندانه است که رضایت و کسب فضایل بیشتر نیز در سایه همین وحدت و همدلی‌هاست که می‌تواند به یک نقطه مشترک تبدیل شود.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول