اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت سراوان:

وحدت عامل اقتدار ملت‌هاست

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: وحدت عامل اقتدار ملت‌هاست.

وحدت عامل اقتدار ملت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، مولوی عبدالصمد ساداتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: وحدت به عنوان مهم‎ترین عامل اقتدار ملت‎ها به ویژه مسلمانان در برابر سایر ملت‎های مهاجم همواره مطرح بوده و هست و هفته‎ای به همین نام فرصت مغتنمی است تا روی این موضوع تامل بیشتری صورت گیرد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم زیر قدرت و سلطه دیگران نباشیم و در برابر توطئه دشمنان و بدخواهان با اقتدار عمل کنیم باید اختلاف و تفرقه نداشته باشیم چرا که اختلاف باعث تنازع و درگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدون شک عزت و سربلندی هر امت، در یگانگی و همبستگی مردمان آن است، ابراز داشت: اگر در جامعه‎ای اختلافات دربرخی مسائل، به درگیری تبدیل شد آن وقت تمام استعداد و انرژی‎ها صرف آن خواهد شد که گروهی گروه دیگر را دفع کند و به این ترتیب تمام ظرفیت‎ها و توان جامعه در درگیری قوم‎ها و گروه‎های آن از بین می‎رود و درنتیجه ملت ضعیف و زمینه سلطه بیگانگان فراهم می‎شود.

امام جمعه اهل سنت سراوان در ادامه با اشاره به لزوم حفظ وحدت امت اسلامی از دیدگاه قرآن بیان داشت: قرآن‌که بالا ترین رهنمود برای انسان‎ها است و همچنین بیان کرد: امت اسلامی نباید با هم تنازع، درگیری و اختلاف داشته باشند چرا که اگر نزاع داشته باشند توخالی و سست می‎شوند.

وی با بیان اینکه اتحاد بزرگترین عامل قدرت وعزت هر جامعه و در مقابل ذلت و سقوط هر امت در تفرقه آن نهفته است، تاکید کرد: دشمن معمولا از شکاف‎های موجود سود می‎برد و با توجه به اقدامات دشمنان در برخی مناطق ، علیه مسلمانان تحریک می‎کنند باید هوشیار تر بود و با حفظ برادری و وحدت به دشمن اجازه ایجاد تفرقه را نداد.

ساداتی همچنین گفت: امروز چند دستگی در جامعه مسلمانان موجب تفرقه و عداوت و کشت و گشتار شده میطلبد مسلمانان جهان هوشیار بوده و با وحدت و همبستگی جلوی این اعمال شیطانی را گرفته و خنثی کنند و مسلمانان در صورت هرگونه اختلاف پایبند به قران و سنت باشند که پیروی از قران مسلمانان را به شوکت و عزت بالایی می‌رساند.

انتهای پیام/75004/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول