اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

وحدت پیش نیاز جامعه اسلامی است

امام جمعه پلدختر گفت: وحدت پیش نیاز جامعه اسلامی است و دشمنان می‌خواهند بین مسلمانان چه شیعه و سنی وحدتی نباشد.

وحدت پیش نیاز جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند امروز در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر با اشاره به هفته وحدت و اینکه نامگذاری 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت، حکایت از درایت کم نظیر حضرت امام (ره) دارد، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله بین این دو روز هفته وحدت نامگذاری شد.

وی با تبریک آغاز هفته وحدت این مناسبت را به امت متحد رسول خدا (ص) تبریک گفت و اظهار داشت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای تحکیم وحدت مسلمانان به خصوص مذاهب شیعه و سنی است.

لروند افزود: وحدت پیش نیاز جامعه اسلامی است و دشمنان می‌خواهند بین مسلمانان چه شیعه و چه سنی وحدتی نباشد، زیرا اختلاف بین این دو گروه از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای نابودی مسلمانان است.

وی گفت: مسلمانان باید هوشیار باشند و وحدت عملی را در جامعه تقویت کنند و در دام حیله و مکر دشمنان اسلام قرار نگیرند، بلکه با برادری و انسجام در مقابل استکبار ایستادگی کنند.

امام جمعه پلدختر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های امروز غرب را تفرقه‌افکنی بین مسلمانان دانست و گفت: استکبار جهانی با تفرقه و ایجاد اختلاف می‌خواهد به اهداف شوم خود دست یابد و همچنان بر ممالک اسلامی حکومت کنند و از مواهب و امکانات این کشورها بهره‌مند شوند.

لروند بیان داشت: اگر اتحاد و همدلی لازم بین مسلمانان باشند، قادر خواهند بود دنیای استکبار را مغلوب کنند.

وی سپس در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) را به همه عاشقان اهل بیت (ع) تسلیت گفت.

خطیب جمعه پلدختر با اشاره به سالروز امامت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: هم اکنون آن حضرت در پس پرده غیبت است و ما در زمان غیبت کبری زندگی می‌کنیم، اما امامان معصوم (ع) ما را بلاتکلیف رها نکرده‌اند و فرموده‌اند، زمانی که به امام معصوم (ع) دسترسی ندارید، باید به علمای دینی و مراجع تقلید مراجعه کنید.

امام جمعه پلدختر به 24 دی ماه و سالروز انتصاب رهبر عالیقدر به سمت امامت جمعه تهران از سوی امام راحل در سال 58 اشاره کرد و اظهار داشت: 34 سال است که مقام معظم رهبری در سنگر امامت جمعه، خط مقاومت و راه سعادت و دفاع از ارزش‌ها و حفاظت از انقلاب اسلامی را به ما نشان داده‌اند و از این جایگاه برکات فراوانی شامل حال جهان اسلام شده است.

انتهای پیام/2303/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول