اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فاریاب:

باید با کار فرهنگی آمار طلاق را کاهش دهیم

فرماندار فاریاب گفت: یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه و در جنوب کرمان برنامه‌ها و تبلیغات مخرب ماهواره‌ای است که باید با کار فرهنگی با آن مقابله کرد.

باید با کار فرهنگی آمار طلاق را کاهش دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، غلامرضا پهلوان عصر امروز در هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، اظهار داشت: در گذشته منطقه جنوب کرمان همیشه صحبت از پاکی و یک‌رنگی بود اما متأسفانه این مسائل امروز تحت‌الشعاع برنامه‌هایی از جمله افزایش طلاق قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه تبلیغ روابط غلط یکی از عوامل طلاق و گسترش مشکلات زناشویی توسط برنامه ماهواره است، افزود: این برنامه‌ها قبح موضوع را از بین می‌برد، در این راستا معضل در جامعه زیاد است که باید با کار فرهنگی بیشتر جلوی آن را گرفت.

فرماندار فاریاب از راه‌اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاریاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تقدیر کرد.

بختیار مجاز، نماینده ارباب جراید در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ابراز داشت: معلولیت عنصر طلاق بیشتر از عاملیت آن است و طلاق از دلایل روی آوردن، افراد به اعتیاد است.

وی افزود: بسیاری از اختلافات خانواده‌ها ناشی از این است که مردها می‌خواهند، اعمال مدیریت اشتباه کنند و زن‌هایی که نگرش آنها تغییر کرده است این را تحمل نمی‌کنند و عکس‌العمل نشان می‌دهند که این منجر به طلاق می‌شود.

مجاز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی به عنوان یکی دیگر از عوامل بروز اختلاف تصریح کرد: برخی زنان وقتی از نظر اقتصادی مستقل هستند، تمکین نمی‌کنند و عدم وجود محبت زوج به زوجه، بالا بودن مهریه و عدم جذابیت تبلیغات رسانه‌ای در مقابل تبلیغات سوء از دیگر عوامل طلاق هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام کار فرهنگی مناسب در این راستا نیاز به اعتبار است که اگر چنین نباشد، نمی‌توان کار مؤثر و ماندگاری انجام داد.

انتهای پیام/80002/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول