اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

آمار طلاق با توجه به وجهه مذهبی یزد نامطلوب است

استاندار یزد گفت: گرچه آمار طلاق در یزد نسبت به استان‌های دیگر بسیار کمتر است اما این آمار با توجه به وجهه استان یزد هنوز هم بالاست و باید کاهش پیدا کند.

آمار طلاق با توجه به وجهه مذهبی یزد نامطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد میرمحمدی، بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان یزد اظهار داشت: در استان یزد به ازای هر 30 ازدواج، سه طلاق رخ می‌دهد که این آمار برای یزد بالاست زیرا یزد وجهه‌ای مذهبی و شرایط فرهنگی خاص دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقداماتی که از سوی بهزیستی و دادگستری یزد انجام شده است، باز هم شاهد کاهش بیشتر آمار طلاق در استان یزد باشیم.

استاندار یزد بر برنامه‌ریزی به منظور حفظ و تقویت فرهنگ ازدواج پایدار توسط روحانیون و دستگاه‌های ذیربط نیز تاکید کرد.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه ثبت احوال در کشور اظهار داشت: فعالیت‌های ثبت احوال، زیربنای مسائل کلی کشور تلقی می‌شود به این دلیل که آمار و اطلاعات مربوط به منابع انسانی کشور در آن شکل می‌گیرد.

میرمحمدی عنوان کرد: تجزیه و تحلیل آماری یکی از ضرورت‌های برنامه ریزی تلقی می‌شود و به روز بودن آمار، تاثیر بسزایی در برنامه ریزی دارد.

وی، دقت، به روز بودن و شفافیت در آمار ثبت احوال را مهم دانست و با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در اداره ثبت احوال استان یزد بیان کرد: هر چند ثبت احوال کشور در 96 سالگی خود به سر می‌برد اما این اداره جوان‌تر و از تجهیزات مکانیزه نیز برخوردار شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد ثبت احوال استان یزد خاطرنشان کرد: در استان یزد به طور میانگین 30 ازدواج، سه طلاق، 61 ولادت و 13 فوت در هر روز ثبت می‌شود.

سیدمحمد طباطبایی همچنین از راه‌اندازی سیستم‌های به روز و کارآمد در زمینه اطلاعات ثبت احوال استان یزد خبر داد و ضمن تبیین چشم انداز سازمان ثبت احوال کشور و برنامه‌های ثبت احوال استان یزد، پیشنهادات و انتظارات این اداره کل را از اعضای شورای هماهنگی مطرح کرد.

ایجاد تمهیداتی برای اتصال ثبت احوال استان به شبکه ملی سلامت (شمس) به منظور ارتقاء وضعیت ثبت رویدادهای حیاتی در مهلت قانونی، استقرار مامور انتظامی برای حفاظت از اسناد هویتی موجود در ثبت احوال، تخصیص بودجه و تسریع در احداث ساختمان اداره کل ثبت احوال و جذب نیروی انسانی مورد نیاز این دستگاه از مهم‌ترین مصوبات این شورا بود.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول