اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

طرح بررسی علل گسترش طلاق در قزوین اجرایی می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: طرح تحقیقاتی بررسی علل گسترش طلاق در استان قزوین اجرایی می‌شود.

طرح بررسی علل گسترش طلاق در قزوین اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، ابوالفضل طاهرخانی اظهار داشت: موضوع طلاق در چند سال اخیر مورد توجه مسئولان بوده و این موضوع  از نگرانی‌های جدی خانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: مسئولان ذی‌ربط باید اهتمام بیشتر نسبت به این قضیه داشته و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق برنامه‌ریزی و فعالیت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با تأکید بر اجرای برنامه‌ها و انجام اقداماتی در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها بیان کرد: با توجه به حجم گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در راستای فروپاشی خانواده‌ها، باید از ظرفیت خطبه‌های نماز جمعه برای تبیین سبک زندگی بر اساس آموزه‌های دینی با اولویت موضوع خانواده حداکثر بهره‌برداری به عمل آید و این موضوع در جلسه کار گروه به تصویب رسید.

طاهرخانی از اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج در سطح استان قزوین خبر داد و افزود: طرح آموزش پیش از ازدواج در جلسه کار گروه به تصویب رسید و  مقرر شد به منظور عملیاتی شدن آن هزینه اجرای طرح بر اساس مفاد آن از زوجین جوان در آستانه ازدواج دریافت شود.

وی افزود: با عنایت به شبکه گسترده دینی در استان قزوین، مقرر شد با برنامه‌ریزی اداره کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه این استان از ظرفیت مبلغان دینی استان قزوین در مساجد و بقاع متبرکه برای تبیین سبک زندگی بر اساس آموزه‌های دینی با اولویت موضوع خانواده حداکثر بهره‌برداری به عمل آید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: با همکاری و هماهنگی اداره کل دادگستری به منظور کاهش طلاق  باید ترتیبی اتخاذ شود تا در محاکم قضایی قبل از صدور حکم طلاق، زوجین متقاضی طلاق برای انجام مشاوره به مراکز مشاوره خاص واجد شرایط معرفی شوند.

طاهرخانی عنوان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بهره‌گیری از ظرفیت انجمن اولیا مربیان و با برنامه‌ریزی ویژه از طریق مدرسان آموزش خانواده باید در راستای آموزش و توانمندسازی والدین دانش‌آموزان به منظور پیشگیری از این آسیب اجتماعی اقدام کند.

انتهای پیام/77002/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول