اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

صدا و سیما نقش مؤثری در کاهش معضلات فرهنگی دارد

امام جمعه جیرفت گفت: صدا و سیما نقش مؤثری در کاهش معضلات فرهنگی دارد.

صدا و سیما نقش مؤثری در کاهش معضلات فرهنگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، اظهار داشت: از عوامل طلاق و فروپاشی خانواده‌ها که تاکنون در جلسات شورا مطرح شده، 14 عامل بیان شده‌اند و اعتیاد، ازدواج اجباری، بیکاری، دخالت خانواده‌ها، طولانی شدن دوران عقد، ازدواج‌های خیابانی، بالا رفتن توقعات زوجین و رواج فرهنگ بیگانه یا بدحجابی از جمله آن است.

وی با بیان اینکه عوامل دیگر در این زمینه عدم آشنایی عمیق قبلی زوجین، ازدواج دیر و یا زودهنگام است، افزود: آغاز ازدواج با گناه یکی دیگر از معضلات فرهنگی جامعه است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه هدیه ازدواج را که مودت است، خداوند می‌دهد، تصریح کرد: ازدواج‌هایی که با گناه آغاز می‌شود پایان آن هم با شیطان است، اما زندگی‌هایی که با معیارهای دینی و مذهبی شکل می‌گیرند بر خلاف این است.

عسکری عنوان کرد: استفاده غلط از وسایل ارتباط جمعی جدید مانند پیامک و چت کردن، موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود و چشم و هم‌چشمی نیز به عنوان عمده دلیل فروپاشی خانواده‌ها است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت از معضلات فرهنگی ورود صدا و سیما در این زمینه است که باید راهکارها را به شکل جدی مطرح کند، زیرا همه به این موارد دسترسی دارند.

عسکری بیان داشت: ورود بهزیستی از طریق مشاوره با راهنمایی زوجین و همچنین مطبوعات با در نظر گرفتن یک ستون مباحث و مضرات طلاق در این زمینه موثر است.

امام جمعه جیرفت در پایان با اشاره به دادگاه‌های خانواده‌ای به عنوان راهی دیگر در این زمینه، ابراز داشت: آموزش حقوق به خانواده‌ها و آیین همسرداری و بیان پیامدهای مفاسد طلاق از دیگر راه‌های برون‌رفت از معضل طلاق هستند.

انتهای پیام/80002/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول