اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تریبون آزاد دانشجویی ـ مردمی در خرم‌آباد‌

از اعتراض ‌‌به انتصاب فتنه‌گران در مناصب دولتی تا ‌بی‌تدبیری دولت روحانی

تریبون آزاد دانشجویی ـ مردمی با حضور اقشار مختلف مردم توسط بسیج دانشجویی استان لرستان با موضوع حماسه 9 دی در خرم‌آباد برگزار شد.

از اعتراض ‌‌به انتصاب فتنه‌گران در مناصب دولتی تا ‌بی‌تدبیری دولت روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد یکی از عشایر لر زبان در تریبون آزاد دانشجویی ـ مردمی که در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: ‌به عنوان یک عشایر با زبان لکی می‌گویم که غیرت و شرف مردم لرستان هیچگاه اجازه نخواهد داد که فتنه‌گران در این کشور تسلط پیدا کنند.

وی افزود: من با مردم دیگر استان‌ها کاری ندارم که چگونه می‌خواهند در مقابل فتنه‌گران بایستند اما مردم این استان در هر شرایطی در مقابل فتنه ایستادگی خواهند کرد.‌

9 دی وحدت مردم ایران را به دنیا ثابت خواهد کرد.

یک فعال دانشجویی در این تریبون آزاد گفت: ملت ایران با خلق حماسه 9 دی وحدت و یکپارچگی خود را برای مقابله با فتنه‌گران و مستکبران به دنیا اثبات کردند.

وی خلق حماسه سیاسی 9 دی را نشانه بلوغ سیاسی ملت ایران دانست و افزود: فتنه 88 حاصل 30 سال تجربه دشمنان در رویارویی با نظام بود که خوشبختانه ملت با بصیرت ایران در روز 9 دی 88 پاسخ دندان‌شکنی به آنها دادند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در 9 دی 88 ملت ایران به جهانیان ثابت کردند که پشتیبان ولایت فقیه است و در دفاع از اهل بیت و ولی و فقیه زمان خود همواره در صحنه حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه در پشت پرده فتنه 88 دست آمریکا و انگلیس وجود داشت، افزود: در این فتنه نتیجه انتخابات یک بهانه بود، چرا که فتنه‌گران به دنبال براندازی نظام بودند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مردم ایران در 9 دی 88 لکه ننگینی را بر روی پیشانی کفار گذاشتند.

* حماسه 9 دی مهر بطلانی بر پیشانی خواص بی‌بصیرت بود

یک فعال دانشجویی دیگر نیز در این تریبون آزاد گفت:‌ آنچه که در 9 دی 88 اتفاق افتاد، مهر بطلانی بر پیشانی خواص بی‌بصیرت، استکبار جهانی و انسان‌های خودفروخته بود.

وی با بیان اینکه دشمنان خارجی نظام از هاشمی به عنوان مهره‌ای برای القای طرح صیانت از آرا استفاده کردند، ادامه داد: آنچه که موجب به وجود آمدن فتنه 88 شد،‌ روحیه اشرافی‌گری خاتمی و هاشمی و بی‌بصیرتی فردی همچون میرحسین موسوی بود که مورد اجنبی قرار گرفتند.

این فعال دانشجویی هاشمی را خاکریز فتنه دانست و تصریح کرد: هاشمی از زمان منتظری با اسلام زاویه پیدا کرد و این در حالی است که برخی‌ها می‌گویند این زاویه در زمان فتنه 88 به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه خودکامگی و دیکتاتوری سران فتنه با اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات برای مردم مشخص شده بود، تصریح کرد: سؤال ما این است که چرا باید برخی وزرای دولت‌ روحانی ‌که از فعالان فتنه 88 بودند، در دولتی که شعارش اعتدال بوده به وزارت برسند، چرا باید دولت تدبیر اینچنین با بی‌تدبیری عمل کند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه ملت ایران با خلق حماسه 9 دی ثابت کردند که هیچگاه به فکر کوتاه آمدن از جرائمی که فتنه‌گران مرتکب شده‌اند، نیستند، گفت: متاسفانه امروز عده‌ای با استفاده از قدرت رسانه‌ای که در اختیار دارند، به دنبال رفع حصر از سران فتنه هستند.

وی بر ضرورت محاکمه سران فتنه و مهدی هاشمی که از عوامل فتنه بوده است، تاکید کرد و ادامه داد: مردم فتنه 88 را حاصل یک سوء‌تفاهم نمی‌دانند چرا که آنها برای حمایت از اسلام ناب و خون شهدای کربلا و دفاع از خون امام حسین(ع) در 9 دی 88 به صحنه آمدند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: امروز برخی‌ها به دنبال کمرنگ کردن خوی استکبارستیزی در بین مردم ایران هستند.

* دولت یازدهم موضع خود را در قبال فتنه‌گران مشخص کند

یکی از شهروندان حاضر در این تریبون آزاد دانشجویی مردمی بسیج دانشجویی لرستان در خرم‌آباد، گفت: دولت اگر حامی فتنه‌گران نیست، پس چرا که برخی از عوامل فتنه در این دولت مسئولیت گرفتند. با این حال ما از دولت می‌خواهیم که موضع خود را در قبال فتنه و فتنه‌گران مشخص کند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی عده‌ای می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، تاکید کرد:‌ روز گذشته از وزیر علوم در خصوص به کارگیری عوامل فتنه در وزارت علوم در مجلس سؤال پرسیده شد، اما متاسفانه کسی به این مسائل توجه نمی‌کند.

این شهروند گفت: شهدای زیادی را نثار این انقلاب کرده‌ایم و عده‌ای از خانواده شهدا پس از گذشتن سال‌ها هنوز داغدار فرزندان مفقودالاثر خود هستند و ما به خون امام حسین(ع) قسم می‌خوریم حالا با چه توضیحی بیاییم و ناراحتی را از دل کسانی که در روز عاشورا با کف و سوت عزای امام حسین (ع) را به سخره گرفتند، در بیاوریم.

* قوه قضائیه تکلیف سران فتنه را مشخص کند

یک عضو جامعه مهندسین لرستان نیز در این تریبون آزاد از قوه قضائیه خواست که هرچه سریعتر تکلیف سران فتنه را مشخص کند.

وی افزود: کشور ما قانون دارد با این حال اگر سران فتنه جرمی را مرتکب شده‌اند، قطعا باید در چارچوب قانون به جرایم آنها رسیدگی شود و اگر جرمی علیه آنها اثبات نشد، خب باید آزاد شود.

این عضو جامعه مهندسین لرستان گفت: حصر خانگی در قانون کشور ما جایگاهی ندارد و با این حال از قوه قضائیه می‌خواهیم در یک چارچوب قانونی تکلیف سران فتنه را روشن کنند.

انتهای پیام/234/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول