اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

پایبند به اعتدال در مسائل سیاسی و انتصاب مدیران هستم

استاندار کرمان گفت: در مسائل سیاسی و انتصاب مدیران، اعتدال، میانه‌روی و پرهیز از افراط و تفریط از مهمترین اصولی است که به آن پایبند هستم.

پایبند به اعتدال در مسائل سیاسی و انتصاب مدیران هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی جیرفت و جنوب استان کرمان با بیان اینکه سه ضلع مثلث توسعه در هر شهرستان نماینده‌‌ مردم در مجلس، فرماندار و بخش خصوصی است، اظهار داشت: از ائمه‌‌ جمعه‌‌ شهرستان‌های مختلف استان کرمان تقاضا دارم کار نظارت بر مثلث توسعه را بر عهده داشته باشند.

وی ادامه داد: ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه نیز نسبت به تشویق سرمایه‌گذاران و مردم به مشارکت در زمینه ‌‌توسعه‌ ‌هر شهرستان و استان کرمان اقدام کنند.

استاندار کرمان افزود: نماینده‌های مردم هر شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان یکی از رئوس مثلث توسعه با توجه به حضورشان در مرکز و همچنین در مجلس شورای اسلامی نسبت به جذب منابع و رفع موانع اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌های استان کرمان باید گرایش اقتصادی داشته باشند، تصریح کرد: ورود به سیاست اگر به عنوان تدبیر در امور باشد، منطقی است بنابراین فرمانداران باید با پرهیز از سیاسی‌بازی و اختصاص دادن وقت خود به مسائل سیاسی نسبت به توسعه‌ اقتصاد شهرستان اقدام کنند.

رزم‌حسینی گفت: فرمانداران باید 70 درصد از وقت خود را به مسائل اقتصادی، 20 درصد به فرهنگ و 10 درصد به سیاست به معنی تدبیر در امور اختصاص دهند.

وی خاطر‌ نشان کرد: زمانی محور توسعه اقتصاد و به تبع آن حل مشکلات معیشتی مردم باشد، مسائل فرهنگی را نیز پوشش می‌دهد علاوه بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی نیز باید با قوت کار خود را ادامه و انجام دهند.

رزم‌حسینی در مورد حضور سرمایه‌گذاران به عنوان ضلع سوم توسعه در شهرستان‌ها و استان‌ کرمان اظهار داشت: خلق ثروت، ایجاد مزیت و شغل توسط کارآفرینان و سرمایه‌گذران انجام می‌شود و این مهم‌ همان چیزی است که ما به عنوان بخش دولتی دنبال می‌کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه بین سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار تفاوت وجود دارد، اظهار داشت: سرمایه‌گذار فردی است که با تلاش و استفاده از سرمایه‌اش مشکل مملکت و مردم را حل می‌کند و ما به عنوان دولت باید از چنین افرادی حمایت کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری با موضوعات اقتصادی‌ عنوان کرد: مردم باورشان این است که نظام اسلامی می‌تواند مشکلاتشان را حل کند بنابراین اگر بخواهیم اعتماد پایدار مردم به نظام جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد باید مسایل و مشکلات مردم را حل کنیم.

رزم‌حسینی افزود: دولت‌ها با هر گرایشی که روی کار می‌آیند باید معیارشان خدمت به مردم باشد زیرا پرداختن به مسائل سیاسی مورد قضاوت مردم نیست.

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را ثابت کنیم و این ادعا را که نظام اسلامی ایران همراه با دیانت، پیشرفت را نیز دنبال می‌کند باید مردم از رفاه نسبی برخوردار باشند.

رزم‌حسینی بر جذب سرمایه‌گذاران بومی از خارج‌ استان کرمان و کشور تاکید کرد و گفت: پیدا کردن و جذب افراد کارآفرین و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردم در توسعه‌‌ همه‌ جانبه‌ اصلی‌ترین اولویت استان کرمان است.

وی اظهار داشت: دولت کار اقتصادی بلد نیست و هر کجا که وارد شده موفق نبوده است اما بخش خصوصی به دلیل اینکه پول و سرمایه از آن خودش است در راستای موفقیت خود و کسب روزی حلال تلاش می‌کند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه باید افرادی که در زمینه‌های مختلف اقتصادی موفق بوده‌اند را ارج بنهیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با جذب افراد متخصص و کاربلدی که سود و زیان را می‌فهمند برای افزایش نسبی مردم تلاش کنیم.

وی ‌با تاکید بر اینکه همه‌ مردم و گروه‌ها باید در آبادانی استان مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: در مسائل سیاسی و انتصاب مدیران، اعتدال، میانه‌روی و پرهیز از افراط و تفریط از مهمترین اصولی است که به آن پایبند هستم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه از چالش‌های سیاسی چیزی نصیب مردم نمی‌شود، اظهار داشت: پرهیز از چالش‌های سیاسی راه موفقیت و دست‌یابی به توسعه‌‌ همه ‌جانبه در استان است بنابراین باید با پرهیز از چالش‌های سیاسی در زمینه‌‌ خدمت هرچه بیشتر به مردم تلاش کنیم و قوام جمهوری اسلامی را روز‌ به روز افزایش دهیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: وقتی می‌توانیم حول محور ولایت‌فقیه جمع شویم چرا با دعواهای سیاسی سبب تفرقه بین مردم شویم.

وی افزود: نظر رهبر معظم انقلاب این است که همه‌ مردم زیر ‌چتر انقلاب اسلامی قرار بگیرند و در راستای توسعه‌ ایران اسلامی تلاش کنند.

رزم‌حسینی خاطر نشان کرد: قطعاً مردمی که هشت سال جنگ تحمیلی را اداره کردند در زمینه‌‌ اداره‌‌ کشور و رسیدن به توسعه‌ همه‌جانبه موفق هستند.

وی در مورد مسائل سیاسی در شهرستان جیرفت‌ گفت: در جیرفت تنش‌های سیاسی بیش‌تر از سایر شهرستان‌های استان کرمان است بنابراین باید در این شهرستان با شکل‌گیری، تقویت و تحکیم ‌مثلث توسعه و پرهیز از سیاسی‌بازی برای دستیابی به توسعه و ایجاد رفاه نسبی ‌برای مردم تلاش کنیم.

رزم‌حسینی به ظرفیت‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری شهرستان جیرفت اشاره کرد و بر استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه‌‌ هرچه بیشتر جیرفت و منطقه‌‌ جنوب استان کرمان تاکید کرد.

انتهای پیام/2446/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول