اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تیم فوتسال کشاورز در اندیشه صعود به لیگ برتر

تیم فوتسال کشاورز قزوین با بازی‌های منطقی و حساب شده خود در مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور اندیشه صعود به رقابت‌های لیگ برتر را در سر دارد.

تیم فوتسال کشاورز در اندیشه صعود به لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسابقات این فصل لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور در حالی با حضور 18 تیم در دو گروه 9 تیمی در حال برگزاری است که تیم فوتسال کشاورز قزوین به عنوان تنها نماینده استان قزوین در این رقابت‌ها در اندیشه این است که  بتواند پس از دو دوره متوالی ناکامی در این مسابقات، جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را تصاحب کند.

تیم کشاورز که در دو فصل قبلی این مسابقات با نام تیم هیئت فوتبال قزوین به مصاف حریفان خود رفته است، می‌توانست در همین دو سال هم با حمایت مسئولان و درایت فنی بازیکنان و کادرفنی خود راهی لیگ برتر شود، اما عوامل مختلفی دست به دست هم داد تا این تیم شایسته استان قزوین در آخرین لحظات این فرصت ارزشمند را از دست بدهد.

این تیم دو فصل قبل در حالی که محمد باغبان صالحی مربی بومی و با تجربه فوتسال استان قزوین را به عنوان سرمربی در اختیار داشت که با ارائه بازی‌های خوب و حساب شده تا آخرین دیدارهای دور برگشت یکی از تیم‌های مدعی صعود به مرحله پلی‌آف بود.

شاگردان باغبان صالحی در آن روزها در حالی که تنها سه امتیاز نیاز داشتند تا به عنوان یکی از دو تیم گروه خود راهی مرحله پلی‌آف شوند بازی را به تیم شهرداری تبریز واگذار کردند تا عملاً این فرصت و موقعیت خوب و سازنده را از دست بدهند.

این دیدار در حالی با شکست بازیکنان تیم فوتسال هیئت فوتبال قزوین همراه شد که سالن شهید بابایی مملو از تماشاگران قزوینی بود و جای خالی برای سوزن انداختن در سالن مشاهده نمی‌شد.

اما فصل گذشته برای بازیکنان تیم فوتسال هیئت  فوتبال قزوین سال سخت و دشواری بود، سالی که بازیکنان این تیم به خاطر نبود اسپانسر و حمایت‌کننده  مالی مناسب سختی‌های زیادی را تحمل و پشت سر گذاشتند، به طوری که روح‌الله عبداللهی کاپیتان وقت این تیم اذعان می‌کرد که بازیکنان این تیم حتی برای گرم‌کردن و آماده نگه داشتن بدن‌های خود در جریان مسابقات گرم‌کن ورزشی هم نداشتند.

محمود عبداللهی سرمربی تیم فوتسال هیئت فوتبال قزوین که امسال هم سرمربیگری این تیم را البته با نام کشاورز برای دومین سال متوالی بر عهده دارد، فصل گذشته با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشت، تیم خود را به بهترین شکل سر و سامان بخشید و حتی موفق شد شاگردانش را از گروه مقدماتی بالا بکشد و تیمش را راهی مرحله پلی‌آف کند.

تیم فوتسال هیئت فوتبال قزوین برای رسیدن به جمع  تیم‌های لیگ برتر تنها یک حریف به نام تیم گیتی پسند نوین اصفهان را پیش رو داشت که البته باید این تیم را  در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با شکست بدرقه می‌کرد.

بازیکنان تیم فوتسال هیئت فوتبال قزوین دیدار رفت خود را در سالن شهید بابایی و در حضور تماشاگران پرشور قزوینی مقابل این تیم اصفهانی برگزار کردند که البته در پایان نتوانستند حریف این تیم پرقدرت شوند و بازی را با نتیجه سه بر صفر واگذار کردند.

با توجه به همین موضوع می‌شد به راحتی تشخیص داد که شاگردان محمود عبداللهی در تیم هیئت فوتبال قزوین عملاً شانس حضور در مسابقات لیگ برتر را از دست داده‌اند، اتفاقی که البته شکل گرفت و در نهایت این تیم با وجود پیروزی چهار بر سه در اصفهان مقابل گیتی پسند نتوانست لیگ برتری شود.

با توجه به همین موضوع بود که مرداد ماه سال جاری هیئت فوتبال استان قزوین از عدم تیم‌داری در مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور به خاطر شرایط دشوار مالی خبر داد و البته همین موضوع سبب شد تا حضور دوباره فوتسالیست‌های این تیم در جریان رقابت‌های این لیگ در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

بدون شک بر کسی پوشیده نبود که فوتسال قزوین از استعدادهای خوب و مناسبی بهره‌مند است و به طور حتم عدم تیم‌داری در لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور می‌توانست آرزوهای جوانان فوتسالیست و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در استان را به ورطه نابودی بکشاند.

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان تیم فوتسال هیئت فوتبال قزوین با حمایت اسپانسر خود به تیم کشاورز تغییر نام داد و حضور خود را در مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور اعلام کرد، حضوری که بدون یقین می‌توانست رویای حضور در لیگ برتر در سال‌های اخیر را برای تماشاگران قزوینی زنده نگه دارد.

مسئولان باشگاه کشاورز هدایت این فصل تیم خود را باز هم به محمود عبداللهی واگذار کردند تا بتوانند با استفاده از تجربه‌های بالای این مربی با تجربه استان قزوین یکبار دیگر شانس خود را در سه سال اخیر برای حضور در مسابقات لیگ برتر محک بزنند.

تیم فوتسال کشاورز قزوین در حالی مسابقات این فصل خود را آغاز کرد که در نیم فصل نخست عملاً نتوانست امتیازهای لازم را جمع‌آوری کند و در پایان با کسب 10 امتیاز در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

اما بازیکنان این تیم در آغاز نیم فصل دوم و تا این لحظه از برگزاری هفته دوازدهم این مسابقات موفق شدند بازی‌های بهتری را به نمایش بگذارند که دو پیروزی متوالی مقابل تیم‌های پرسپولیس بهزیستی تهران و پکیج ایساتیس یزد به خودی خود نشان می‌دهد که شاگردان عبداللهی خود را مهیای این کرده‌اند که امتیازهای از دست رفته را جبران کنند.

همین امر بهانه‌ای شد تا محمود عبداللهی سرمربی تیم فوتسال کشاورز قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین آمادگی بدنی و روحی شاگردانش در نیم فصل دوم مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور را فوق‌العاده توصیف می‌کند و یادآور می‌شود: بازیکنانش با انگیزه بالایی تمرین می‌کنند و در صدد این هستند که با پیروزی  در دیدارهای آتی عملاً امتیازهای از دست رفته دور رفت را جبران کنند.

وی با اشاره به پیروزی شاگردانش مقابل تیم‌های بهزیستی تهران و پکیج ایساتیس یزد و کسب شش امتیاز اظهار می‌کند: بازیکنان تیم فوتسال کشاورز در این دو دیدار با در اختیار داشتن توپ و دوندگی و جنگندگی بالا و با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده توانستند پیروز میدان باشند.

سرمربی تیم فوتسال کشاورز قزوین با بیان اینکه بدون شک به دست آوردن پیروزی همیشه هیجان‌آور و شادی بخش است، بیان می‌کند: خدا را شاکر هستم که شاگردانم توانستند با برتری در این دو دیدار شرایط خوبی را در جدول برای خود رقم بزنند و به جایگاه خود در جدول رده‌بندی سر و سامان ببخشند.

عبداللهی با اشاره به برتری شاگردانش مقابل پرسپولیس بهزیستی تهران که با نتیجه مقتدرانه پنج بر دو به دست آمد، عنوان می‌کند: با توجه به اینکه در بازی رفت در تهران مقابل این تیم بازنده شده بودیم، بازیکنان هم قسم شده بودند که این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارند که این نتیجه هم با شایستگی برای ما رقم خورد.

وی اشاره‌ای هم به برتری شاگردانش مقابل تیم پکیج ایساتیس یزد داشت و افزود: بازی مقابل این تیم در یزد آن هم در حالی که تیم ایساتیس در ترکیب خود چند بازیکن قزوینی را در اختیار داشت، کار سخت و دشواری بود که شاگردانم در پایان موفق شدند با گلزنی امید طالبی با نتیجه یک بر صفر پیروز میدان باشند و سه امتیاز ارزشمند را تصاحب کنند.

سرمربی تیم فوتسال کشاورز قزوین شرایط تیمش را برای صعود به مسابقات لیگ برتر مشکل توصیف می‌کند و می‌گوید: گرچه باید در دیدارهای آینده خود مقابل رقیبان امتیازهای لازم را جمع‌آوری کنیم، اما بدون شک تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در پایان عنوان یکی از دو تیم صعودکننده به مرحله پلی‌آف گروه خود را تصاحب کنیم.

محسن حق‌شناس مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به شایستگی‌های تیم فوتسال کشاورز قزوین اظهار می‌کند: این تیم با در اختیار داشتن کادر فنی خوب و بازیکنان توانمند و مستعد شایستگی صعود به لیگ برتر را دارد.

وی با اشاره به اینکه این تیم با وجود مشکلات مالی، نتایج خوب و قابل قبولی را به دست آورده است، می‌افزاید: قزوین در فوتسال صاحب استعداد و توانمندی‌های زیادی است و با توجه به این موضوع، استان ما شایستگی داشتن یک تیم در لیگ برتر را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اظهار امیدواری می‌کند که تیم فوتسال کشاورز قزوین بتواند در ادامه رقابت‌های لیگ دسته اول با کسب امتیازات لازم مجوز حضور در مرحله پلی‌آف و لیگ برتر را به دست آورد.

حق‌شناس با بیان اینکه تیم کشاورز برای تحقق صعود به لیگ برتر باید در دیدارهای آتی خود به دنبال امتیازات لازم باشد، عنوان می‌کند: البته در بازی‌های خانگی این تیم قطعاً تماشاگران قزوینی تیم کشاورز را تنها نمی‌گذارند و با حمایت‌های سازنده خود این تیم و بازیکنان آن را تشویق می‌کنند.

اکبر سکاکی دبیر هیئت فوتبال استان قزوین نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه تیم فوتسال کشاورز قزوین در حال حاضر از وضعیت خوبی در جدول برخوردار است، اظهار می‌کند: این تیم با پیروزی مقابل نماینده یزد 19 امتیازی شده است و در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

وی حضور تیم فوتسال کشاورز قزوین به عنوان تنها نماینده استان قزوین در مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور را مایه دلگرمی فوتسال دوستان قزوینی عنوان و اظهار امیدواری می‌کند که این تیم بتواند جواز حضور در مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور را کسب کند.

============

گزارش از رضا قنبری

============

انتهای پیام/77004/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول