اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال‌احمر جیرفت خبر داد

راه‌اندازی پایگاه امدادی هلال‌احمر در منطقه اسفندقه

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان جیرفت گفت: در آینده نزدیک پایگاه امدادی هلال‌احمر در منطقه اسفندقه راه‌اندازی می‌شود که در زمان بروز حادثه کارهای امدادی را در منطقه پوشش می‌دهد.

راه‌اندازی پایگاه امدادی هلال‌احمر در منطقه اسفندقه

ربه گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، وجیه‌الله بهادر عصر امروز در بازدید نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس از این نهاد اظهار داشت: فعالیت هلال‌احمر شهرستان جیرفت در سه حوزه امداد و نجات، سیستم اداری و امداد کوچک است.

وی افزود: پایگاهی در زمینی به مساحت 5 هکتار یک سوله برای انبار هلال‌احمر جیرفت احداث شده است که یک چاه آب 200 متری و برق اضطراری هم دارد و برای زمان بروز حوادث غیر مترقبه آماده است.

بهادر با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات طی هفته گذشته در روستای گمین منطقه جبالبارز تصریح کرد: دو پایگاه امداد جاده‌ای در مناطق سربیژن و محمدآباد و یک خودرو مجهز به امکانات روز برای عملیات رهاسازی در تصادفات جاده‌ای داریم، همچنین از این پایگاه‌های بین جاده‌ای در شرایط اضطراری برای اسکان مسافران هم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر شهرستان جیرفت در بحث حوادث پشتیبان جنوب کرمان است، خاطرنشان کرد: حوادث شامل حوادث انفرادی و گروهی است که حوادث انفرادی را شهرستان و حوادث گروهی با ارائه گزارش به استان انجام می‌شود.

رئیس هلال‌احمر شهرستان جیرفت گفت: در آینده نزدیک پایگاه امدادی هلال‌احمر در منطقه اسفندقه راه‌اندازی می‌شود که در زمان بروز حادثه کارهای امدادی را در منطقه پوشش می‌دهد که در حال تشکیل تیم آن هستیم.

بهادر با بیان اینکه 7 هزار عضو داوطلب هلال‌احمر شهرستان جیرفت هستند، ابراز داشت: کانون‌های دانشجویی این نهاد در دانشگاه‌های آزاد اسلامی جیرفت، علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه غیر انتفاعی جاوید جیرفت تشکیل و یک کانون هم در حوزه علمیه امام صادق (ع) جیرفت راه‌اندازی شده است.

وی افزود: جایگاه هلال‌احمر شهرستان جیرفت در استان کرمان جزو برترین‌های استان است و در سایه همدلی کارکنان و امدادگران در حوزه امدادی حوزه جنوب کرمان را پوشش می‌دهد.

بهادر عنوان کرد: طی بارش‌های اخیر برف در منطقه حدود پنج عملیات انجام دادیم که چهار نفر گرفتار در برف نجات داده شدند و یک خانم باردار در منطقه دلفارد فرزند خود را سالم به دنیا آورد.

انتهای پیام/80002/ذ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول