اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 4 روز تلاش نیروهای امدادی صورت گرفت

نجات 7 نفر گرفتار در برف در کوه چهل‌تن بردسیر

هفت فرد گرفتار در برف در کوه چهل‌تن از توابع شهرستان بردسیر بعد از چهار روز تلاش نیروهای امدادی، نجات یافتند.

نجات 7 نفر گرفتار در برف در کوه چهل‌تن بردسیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، هفت نفر گرفتار در برف در کوه چهل‌تن از توابع شهرستان بردسیر بعد از چهار روز تلاش شبانه‌روزی برای باز کردن مسیر به سلامت نجات پیدا کردند.

طی بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی بردسیر، تعدادی از راه‌های روستایی شهرستان مسدود شدند و با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان و گروه‌های امداد و نجات و هلال‌احمر، راه و ترابری و نیروی انتظامی برای بازگشایی مسیرها تا امروز راه روستایی منتهی به یک معدن در منطقه چهل‌تن که سه معدن‌چی و چهار روستایی گرفتار برف شده بودند، مسدود بود.

مسئول امداد و نجات شهرستان بردسیر به خبرنگار فارس گفت: پس از گزارش مسئول معدن مبنی بر گرفتار شدن تعدادی از کارگران در برف، طی دو روز تلاش مداوم تا نزدیکی محل مسیر باز شد، اما امکان بازگشایی مقداری از مسیر با امکانات موجود وجود نداشت.

اشرف عسکری گفت: همزمان با درخواست از استان برای استفاده از بالگرد یا ماشین‌های مجهزتر تعداد دو نفر از امدادگران به همراه یک راه‌بلد مسیر باقیمانده را پیاده طی کردند و همزمان افراد گرفتار در برف نیز به سمت جاده حرکت کردند که با رؤیت نیروهای امداد  نجات پیدا کردند.

به گزارش فارس، شهرستان بردسیر با وجود اینکه یک منطقه کوهستانی است، اما متاسفانه امکانات امدادرسانی آن با توجه به نیاز منطقه کافی نیست به طوری که گروه‌های امداد و نجات نتوانستند با سرعت عمل بیشتر به گرفتارشدگان کمک کنند و به گفته نجات یافتگان از محاصره برف اگر حداقل امکانات موجود در معدن نبود، شاید زنده نمی‌ماندند.

انتهای پیام/80027/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول