اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

بیشترین هجمه در طول عمر انقلاب متوجه ولایت فقیه بوده است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری هجمه‌های وارده به ولایت فقیه را بسیار زیاد دانست و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون به هیچ موضوعی به اندازه ولایت فقیه چه از درون و چه از بیرون انقلاب هجمه وارد نشده است.

بیشترین هجمه در طول عمر انقلاب متوجه ولایت فقیه بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله سید احمد خاتمی شب گذشته در مسجد مهدیه همدان با اشاره به خدمتگذاری شخصیت‌های دیندار همدانی گفت: آیت‌الله شهید مدنی بزرگی‌ بود که همچنان دعا‌ها و سخنان ارزشمند او در کشور بر سر زبان‌ها جاری است.

وی افزود: آیت‌الله موسوی همدانی نیز انصافاً برای تحقق دین، خدمات ارزشمندی را به جا گذاشت که روحش پرفتوح باد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به زحمات بی‌دریغ آیت‌الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: میدان‌دار نماز جمعه همدان شخص عالم و فرهیخته‌ای است که راه بزرگان همدانی را دنبال می‌کند.

وی ضمن تسلیت شب شهادت امام حسن عسکری (ع) تصریح کرد: کتاب‌های زیادی به مناقب، کمالات، احسان به مردم و علم امام عسکری پرداخته شده است اما متاسفانه در ارتباط با خصوصیات عصر امامت امام حسن عسکری (ع) بیان زیادی نشده است.

خاتمی گفت: تبیین شرایط عصر امام حسن عسکری (ع) که برای بسیاری از افراد شک‌برانداز بوده، نیاز به توضیح‌های مفصلی دارد.

وی با اشاره به وجود شبهات مختلف در بین دشمنان و دوستان امام حسن عسکری (ع) طی آن زمان افزود: امام حسن عسکری (ع) رابطه خود با مردم را به سه گروه دنبال کننده راه حق که اصل امامت را قبول دارند، افرادی که بدون بصیرت بوده و موج زده می‌شوند و نیز افرادی که شیطان بر آن‌ها حاکم است، تقسیم می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تلاش دشمن در شرایط امروز برای ایجاد شبهه در بین ملت ایران گفت: دشمنان با برنامه‌ها و رسانه‌های مختلف در راستای ایجاد شک و شبهه در باورهای اسلامی قدم برداشته‌اند که باید هوشیار بود.

وی با اشاره به تجربه پدیده ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و 35 سال بعد از انقلاب در کشور خاطرنشان کرد: همراهی مردم انقلابی با ولایت از 19 دی‌ماه سال 57 به اوج خود رسید تا نتیجه‌هایی اثر بخش یافت.

خاتمی با اشاره به تداوم انقلاب اسلامی طی 35 سال افزود: اگر ولایت و مدیریت شخص رهبری در جامعه نبود انقلاب آسیب می‌دید.

وی هجمه‌های وارده به ولایت فقیه را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون به هیچ موضوعی به اندازه ولایت فقیه چه از درون و چه از بیرون انقلاب هجمه وارد نشده است.

امام جمعه موقت تهران با هشدار به اقدام دشمنان برای ایجاد شبهه و موضع جوانان در مقابل ولایت فقیه یادآور شد: دشمنان هدف خود را نسل دوم و سوم انقلاب قرار داده‌اند تا نگاه آن‌ها به ولایت فقیه سطحی باشد.

وی اظهار داشت: از قرن چهارم تا چهاردهم، فقهای شیعه یک‌هزار و 132 بار از ولایت سخن گفته‌اند و به هفت واژه حاکم، امام، فقیه، سلطان، ناظر، نایب‌الفقیه و امیر اشاره شده است.

خاتمی با تاکید توجه به رفع شک و شبهه در لزوم وجود ولایت فقیه در جامعه گفت: در شرایط کنونی تنها دارنده لیاقت زعامت ولی فقیه در کشور، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است که دشمنان نیز به آن اعتراف دارند.

وی با اشاره به حماسه 9 دی‌ماه سال 88 اظهار داشت: حماسه‌های 9 دی و 19 دی با خودجوشی مردم و حمایت ولایت فقیه ایجاد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماموریت شبکه‌های بیگانه در القای سخنان دروغ در بین مردم ایران گفت: قرآن قبول کردن هر سخنی را منوط به قطع یقین می‌داند و در شرایط کنونی نباید به راحتی اسیر موج‌های مختلف شویم.

وی با اشاره به گروه‌هایی که در ارتباط با ولی فقیه شبهه‌افکنی می‌کنند، یکی از مخالفان داخلی را فقهایی دانست که نظرشان با ادله ولایت فقیه موافق نیست اما با نظام مشکل ندارند.

خاتمی ادامه داد: گروه دوم کسانی هستند که در مسئله ولایت فقیه خود دچار شبهه‌ ‌شده‌اند که باید پاسخ آن‌ها داده شود.

وی عنوان کرد: بنابراین اگر کسی در ارتباط با ولایت فقیه طرح سئوال کند نباید به عنوان ضد ولایت فقیه شناخته شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گروه سوم را موافقان ولایت دانست و افزود: این گروه اصل ولایت فقیه را قبول دارند اما با شخص ولایت مشکل دارند که مقام معظم رهبری برخورد با آن‌ها را جایز نمی‌داند.

وی با اشاره به گروه چهارم خاطرنشان کرد: گروه چهارم  ولایت فقیه را قبول ندارند اما تلاش عملی هم در مقابل آن ندارند و تا جایی که به شبهه‌افکنی در نظام اسلامی اقدام نکنند، نظام آن‌ها را تحمل می‌کند.

خاتمی گروه پنجم را عملاً دشمن نظام الهی دانست و گفت: این گروه به دنبال براندازی نظام هستند و باید با آن‌ها برخورد جدی شود.

وی در پایان تصریح کرد: فتنه سال 88 استارت مقابله با ولایت فقیه بود که با حماسه 9 دی شکست خورد.

انتهای پیام/89026/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول