اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

آموزش و پرورش مطالبه‌گر اعتبار بخش فرهنگ و هنر است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش مازندران مطالبه‌گر اعتبار بخش فرهنگ و هنر است.

آموزش و پرورش مطالبه‌گر اعتبار بخش فرهنگ و هنر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری امشب در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، به اهم فعالیت‌های آموزش و پرورش در معاونت‌های مختلف پرداخت.

وی به فعالیت‌های حوزه معاونت آموزش ابتدایی مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی در 32 شهرستان و منطقه که با حضور 240 هزار دانش‌آموز مازندرانی برگزار شد گامی برای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان پایه ابتدایی محسوب می‌شود.

امیری افزود: کارگاه و جلسات مختلف آموزشی مرتبط با حوزه آموزش ابتدایی و نیز جلسات استانی و شهرستانی برای انسداد بی‌سوادی در حوزه معاونت ابتدایی برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه معاونت آموزش متوسطه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام گرفت، تصریح کرد: احراز رتبه دوم کشوری در قبولی کنکور سراسری برای سومین سال متوالی از فعالیت‌های این معاونت محسوب می‌شود.

وی افزود: آزمون پیشرفت تحصیلی در سطح مدارس استان ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول، دوم فنی و حرفه‌ای و کار و دانش برگزار شد.

امیری ادامه داد: در کنکور سراسری سال جاری حضور بیش از 46 هزار نفری شرکت کننده‌های مازندرانی را داشتیم که 24 هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند.

وی به فعالیت‌های حوزه معاونت پژوهشی و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: صدور و تایید دوره‌های آموزشی برای متقاضیان گواهینامه نوع دوم معلمان، آغاز به کار ستاد انتخاب معلمان نمونه سال تحصیلی 92-93، برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استانی و کشوری، مصاحبه و جذب تکمیل ظرفیت برای 146 نفر از دانشجویان دانشگاه پردیس فرهنگیان، برگزاری جشنواره ایثار و شهادت و جذب روحانیون از مراکز و حوزه‌های علمیه به تعداد یک‌هزار نفر در سال جاری و ابلاغ و اعزام آنان به مدارس را شامل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل اشاره کرد و گفت: نشست‌های دینی دانش آموزان و جلسات پرسش و پاسخ با خانواده‌ها با موضوع نماز به تعداد 120 جلسه، برگزاری مراسم دسته روی و عزاداری دانش آموزان در ماه محرم، کمک به بازسازی عتبات و عالیات با همکاری 300 هزار دانش آموز و فرهنگی که بالغ بر 3 میلیارد و 184 میلیون ریال بوده است سبب شد در سطح کشور رتبه نخست را در سطح مدارس دولتی کسب کنیم.

وی به فعالیت معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: تجلیل از نفرات برتر فراخوان سوگند نامه معلمان، فراخوان پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خصوص تدوین سند استانی و نقشه خطرپذیری از سری برنامه‌های اجتماعی در این حوزه محسوب می‌شود.

امیری خاطر نشان کرد: 460 مدرسه استان در مناطق پرخطر و آسیب‌پذیر قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه معاونت پشتیبانی توزیع مرحله نخست شیر مدارس در 20 نوبت طبق مصوبه وزارت متبوع برای تعداد 360 هزار دانش آموز مازندرانی انجام شده است، گفت: توزیع اعتبار و خدمات رفاهی به مدارس شبانه روزی استان به مبلغ یک میلیارد و 139 میلیون ریال انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: مازندران دارای 55 مدرسه شبانه روزی است.

این مسئول با بیان اینکه  آموزش و پرورش مازندران در بخش فرهنگ و هنر هرچه مطالبه کرد تاکنون اندک اعتباری به این اداره کل تعلق نگرفت، یادآور شد: برای شکوفایی تعلیم و تربیت مازندران و توسعه زیر ساختی در این بخش باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود.

امیری افزود: اعتبار 10 درصدی بخش فرهنگ و هنر به آموزش و پرورش بسیار ناچیزی است، نیاز است 50 درصد اعتبارات به این حوزه تعلق گیرد.

وی با تاکید براینکه هنرستان‌ها برای ایجاد اشتغال آماده شدند، افزود: فارغ‌التحصیلان هنرستانی در صف تحصیل کرده‌های بیکار قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام/86006/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول