اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

موزه فرهنگ قزوین شناسنامه آموزش و پرورش را به نمایش می‌گذارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: موزه فرهنگ می‌تواند هویت و شناسنامه آموزش و پرورش استان قزوین را در معرض دید عموم قرار دهد.

موزه فرهنگ قزوین شناسنامه آموزش و پرورش را به نمایش می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سالار قاسمی در جلسه بررسی مسائل مربوط به راه‌اندازی موزه فرهنگ قزوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موزه فرهنگ می‌تواند هویت و شناسنامه آموزش و پرورش استان قزوین را بیان کرده و در معرض دید عموم مردم قرار دهد.

وی افزود: البته روش‌های دیگری نیز برای شناساندن فرهنگ آموزش و پرورش استان وجود دارد و آن استفاده از نگارش کتاب است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم فرصت مطالعه کتاب‌های پرحجم را ندارند، استفاده از ظرفیتی مانند موزه در کنار جذابیتی که برای مردم دارد می‌تواند در شناساندن فرهنگ آموزش و پرورش استان به مردم تأثیرگذار باشد.

قاسمی ادامه داد: در موزه فرهنگ استان قزوین، اسناد، مدارک و عکس‌های مرتبط با آموزش و پرورش استان قزوین که از سال‌ها قبل برجای مانده جمع‌آوری شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اسناد و مدارک ارزشمندی از آموزش و پرورش استان قزوین از گذشته بر جای مانده که بسیار ارزشمند است اما به دلیل فقدان مکان مناسب برای نگهداری در حال حاضر روی هم انباشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اگر اداره‌کل میراث فرهنگی با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط فضای موزه را آماده‌سازی کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد، می‌توانیم اسناد، مدارک، کتاب‌های قدیمی و حتی وسایل آموزشی که در گذشته‌های دور از آنها استفاده می‌شد را در این موزه قرار دهیم.

قاسمی ابراز داشت: بخش محتوایی موزه فرهنگ بر عهده آموزش و پرورش قرار دارد که سعی می‌کنیم با جمع آوری اسناد و کتاب‌های قدیمی بیشتر هر سال بر محتوای این موزه اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وجود چنین موزه‌ای در استان قزوین با توجه به فرهنگ غنی این استان یکی از ضروریات به شمار می‌رود که تاکنون مغفول مانده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط بتوانیم موزه فرهنگ استان قزوین را تا اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل کرده و در هفته معلم به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/77010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول