اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

تصویب مرکز قرنطینه هوایی در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته اجرای یک مرکز قرنطینه هوایی در خراسان جنوبی تصویب شده است.

تصویب مرکز قرنطینه هوایی در خراسان جنوبی

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با اقدامات صورت گرفته برای ایجاد و تجهیز واحدهای بهداشتی توسط معاونت بهداشتی خراسان جنوبی در سال گذشته اظهار کرد: این دانشگاه اقدام به تهیه و توزیع 14 دستگاه یونیت سیار برای ارائه خدمات بهداشتی در مناطق دورافتاده و روستایی کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته اذعان داشت: واحدهای زنجیره سرما و اتاق مراقبت هاری در شهرستان‌های درمیان و قاین تکمیل شده است.

تهیه 10 دستگاه یونیت در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی از تجهیز آزمایشگاه‌های شهرستان‌های بشرویه و فردوس به دستگاه الایزا ریدر خبر داد و افزود: با تجهیز این دستگاه آزمایش HBSag از مادران باردار در این شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

مهدی‌زاده ادامه داد: در سال گذشته 10 دستگاه یونیت در خراسان جنوبی تهیه و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه غربالگری نوزادان در سال گذشته احداث شده است، متذکر شد: این آزمایشگاه شهریورماه سال گذشته غربالگری فنتل کتونوری نوزادان متولد شده را آغاز کرده و به انجام 7 هزار و 200 آزمایش PKU پرداخته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به واکسیناسیون انجام شده در این استان گفت: در سال گذشته افراد زیر پوشش واکسیناسیون BCG 106 درصد، واکسیناسیون POIO3 104 درصد و واکسیناسیون MMR1 101 درصد بوده است.

معاینات مقدماتی بیش از 93 درصد از دانش‌آموزان پایه اول

مهدی‌زاده با بیان اینکه اقدامات خوبی برای کنترل بیماری‌ها در سطح استان درسال گذشته صورت گرفته است، اضافه کرد: میزان بروز سل ریوی S+ در استان هشت در هزار نفر، شیوع دیابت در جمعیت بالای 30 سال روستایی بیش از دو درصد و شیوع پرفشاری خون در جمعیت بالای 30 سال روستایی بیش‌ از هفت درصد است.

وی یادآور شد: در سال گذشته جمعیت زیرپوشش برنامه بهداشت روان در خراسان جنوبی 73 درصد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی از انجام معاینات ارزیابی مقدماتی و پزشکی دانش‌آموزان در سال گذشته خبر داد و افزود: معاینات مقدماتی دانش‌آموزان پایه اول در سه مقطع 93 درصد بوده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته مراکز بهداشتی جدیدی تصویب شده است، خاطر نشان کرد: تعداد 23 خانه بهداشت، دو پایگاه بهداشتی شهری،9 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و یک مرکز قرنطینه هوایی در خراسان جنوبی تصویب شده است.

انتهای پیام/2248/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول