اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اردبیل:

700 میلیون تومان زکات در مناطق محروم هزینه می‌شود

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اردبیل گفت: در روزهای آینده با جذب 700 میلیون تومان اعتبار تشویقی زکات شاهد عمران و آبادانی مناطق محروم و روستاهای پیشرو در پرداخت زکات خواهیم بود.

700 میلیون تومان زکات در مناطق محروم هزینه می‌شود

حجت‌الاسلام قاسم احدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این اعتبار تشویقی صرف پروژه‌های عام‌المنفعه نظیر ساخت مساجد، غسالخانه‌ها، شن‌ریزی روستاها و همچنین برخی از طرح‌های حیاتی در روستا‌ها می‌شود که ضرورت اجرای آن بیش از گذشته مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

وی عنوان کرد: بخشی از زکات پرداخت شده هموطنان در جای جای استان اردبیل مربوط به سهم فقرا و نیازمندان است که در این زمینه از اعتبارات تشویقی زکات نیز به بیماران صعب‌العلاج و نوعروسانی که در آستانه ازدواج قرار داشته و توان تامین هزینه‌های ازدواج خود را ندارند پرداخت می‌شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه مردم استان اردبیل بیش از 7 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند، گفت: استان اردبیل از نظر پرداخت زکات در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.

احدزاده با قدردانی از همت و تلاش تمامی دست‌اندرکاران در تشویق، ترغیب و جمع‌آوری زکات در سطح استان افزود: ائمه جمعه و جماعت، رسانه‌ها و مبلغان دینی یاریگر ما در این زمینه بودند و در اشاعه فرهنگ زکات سنگ تمام گذاشتند به طوری که بر اساس فرایض دینی و قانون مصوب در مجلس پرداخت زکات از سوی کشاورزان و زارعان انجام شده و اهالی با برداشت محصول گندم و جو و همچنین دیگر محصولات اربعه که زکات بر آنها واجب شده است در این امر خیر و مبارک سهیم شده و توانسته‌اند نقش و جایگاه خود را به خوبی انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: به میزان پرداخت زکات در مناطق مختلف اعتبارات تشویقی نیز برای آن مناطق در نظر گرفته‌ می‌شود که بخشی از آنها پروژه‌های عمرانی و آبادانی شده و سهمی نیز به فقرا پرداخت می‌شود تا بساط فقر و کمبود منابع اعتباری برطرف شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اردبیل بیان داشت: استان اردبیل به عنوان دارالارشاد و با مردمانی مومن و متعهد در پرداخت زکات توانسته نقش ممتاز و پیشتازی خود را به خوبی ایفا کند و ضروری است در این زمینه یک حرکت جهشی را برای توسعه و عمران مناطق مختلف شاهد باشیم چرا که خداوند متعال از زکات به عنوان اسباب امنیت و آرامش اقتصادی جامعه یاد کرده است.

احدزاده یادآور شد: علاوه بر زارعان، کشاورزان و دامداران که در پرداخت زکات نقش پیشتازی خود را اعلام کردند حتی برخی از پزشکان و صاحبان مشاغل پردرآمد نیز به شکل خودجوش و اختیاری در احیای این فریضه الهی پیشقدم شدند و زکات مال خود را پرداخت کردند که این رویکرد سبب خوشحالی و غرور بیشتر ماست.

وی در پایان سخنان خود از زکات به عنوان فریضه معنوی همراه با اعتلای مولفه‌های مثبت اقتصادی یاد کرد و گفت: ضرورت دارد در این حرکت مثبت و شایسته حق و حقوق فقرا و سهم پروژه‌های عام‌المنفعه به صورت مناسب مدنظر قرار گیرد و در این زمینه همه بتوانیم به تکالیف خود به نحو شایسته عمل کنیم.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول