اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

احیای «وقف، صدقه، زکات و خمس» ‌‌آرامش و امنیت اقتصادی را به دنبال دارد‌

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: احیای «وقف، صدقه، زکات و خمس» ‌‌آرامش و امنیت اقتصادی را به دنبال دارد‌.

احیای «وقف، صدقه، زکات و خمس» ‌‌آرامش و امنیت اقتصادی را به دنبال دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید امامزاده سید ابراهیم (ع) روستای عور اظهار داشت: اگر در مکتب اسلام به مسائل اساسی نظیر وقف، صدقه، زکات و خمس اشاره شده به دلیل رفع گرفتاری‌ها و مشکلات جامعه از جنبه اقتصادی است که احیای این فضایل و فرایض الهی بسیار مهم بوده و می‌تواند آرامش و امنیت اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی از وقف به عنوان سرچشمه همیشه جاوید فضیلت‌ها، نیکی‌ها و حسنه جاریه یاد کرد و افزود: پرداختن به وقف بزرگترین سرمایه معنوی جامعه است که آثار و نتایج آن همیشه به خود جامعه برگشته و تک تک افراد از آن استفاده می‌کنند.

باوقار در ادامه تصریح کرد: وقف و آثار آن همیشه در جامعه به یک بها جاودانه تبدیل شده و خود این امر می‌تواند زمینه و ضرورت یک حرکت همیشگی را فراهم آورد.

امام جمعه مشگین‌شهر به احیای موقوفات و امامزاده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه با کمک خیرین و مشارکت مردم حرکت‌های خوبی انجام شده و همچنان نیز بهسازی و نوسازی امامزاده‌ها در دستور کار است.

وی با قدردانی از همت اوقاف و امور خیریه در بهسازی امامزاده سید ابراهیم (ع) و سید سلیمان فخرآباد خاطر نشان کرد: این حرکت خود به ترغیب و تشویق مردم برای حضور بیشتر در امامزاده‌ها منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در گرامیداشت ایام وقف مسجد امام حسن (ع) سیدآباد و مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) روستای جبه درق در بخش مرکزی مشگین‌شهر نیز افتتاح شد تا مردم از این مکان‌های معنوی و عبادی در حرکت تربیتی و ارزشی استفاده کنند.

برای احداث مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) مشگین‌شهر با زیربنای 500 متر مربع یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.

این مسجد با مشارکت اهالی و بخشی از اعتبارات اوقاف احداث می‌شود تا مردم مشگین‌شهر بتوانند از آن استفاده کنند.

همچنین کلنگ احداث مسجد حضرت قمر بنی‌هاشم روستای دیزو به زمین زده شد که هزینه احداث این مسجد از محل پرداخت دیه یکی از اهالی روستا که جان خود را در حادثه‌ای از دست داده، تأمین شده است.

انتهای پیام/62003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول