اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد بویین زهرا خبر داد

درآمد 6 میلیارد ریالی از پرداخت زکات در بویین زهرا

مدیر کمیته امداد شهرستان بویین زهرا از درآمد 6 میلیارد ریالی زکات بویین زهرا در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

درآمد 6 میلیارد ریالی از پرداخت زکات در بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، زکات به عنوان پلی در امر گسترش احسان و فرهنگ نیکوکاری مورد سفارش دین مبین اسلام است.

بر این اساس جمع‌آوری زکات از سوی کمیته امداد برای کمک به بخش‌های مختلف تا به امروز موجب خیر و برکات فراوان برای نیازمندان بوده است.

کشاورزان بویین زهرایی نیز سالانه در فصول مختلف با احساس تکلیف دینی نسبت به پرداخت حق زکات اقدام و با این گام به یاری نیازمندان و خانواده‌های زیرپوشش می‌پردازند.

حجت‌الله غلامی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال جاری نزدیک به 650 میلیون تومان درآمد حاصل از پرداخت زکات شهرستان بویین زهرا بوده است که نسبت به سال گذشته قریب به 40 درصد رشد داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بویین زهرا ادامه داد: سعی و تلاش کمیته امداد همواره جذب زکات مستحبی است؛ به گونه‌ای که نزدیک به 80 میلیون تومان درآمد زکاتی مستحبی در شهرستان اعلام شده است.

غلامی ادامه داد: این میزان از زکات به صورت میوه و محصولات باغی جمع‌آوری شده و بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان سال جاری توزیع شده است.

این مسئول با اشاره به اجرای طر‌ح‌های مختلفی در قالب زکات در بویین زهرا ابراز داشت: ثبت شجره و ثمره طیبه شامل اهدای زمین و درختان برای زکات جزو دستاوردهای کمیته امداد بویین زهرا بوده است که در سال جاری نزدیک به 200 اصله درخت برای این منظور از سوی کشاورزان شهرستان به عنوان زکات مد نظر قرار گرفته است که از این زکا‌ها استفاده خواهد شد.

وی به مقایسه مشارکت‌های کمیته امداد در نیمه نخست جاری با 6 ماه اول سال گذشته از لحاظ اعداد و ارقام پرداخت و عنوان کرد: در آمد 6 ماه سال جاری کمیته امداد نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است که نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد رشد در شهرستان بویین زهرا ثبت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: قالب درآمدهای امداد شهرستان نیز هم در حوزه صدقات و طرح اکرام ایتام و زکات شامل هزینه اطعام افطاری و فطریه بوده است.

وی به توزیع 12 هزار و 500 هزار عددی صندوق های صدقات در سطح شهرستان بویین زهرا اشاره کرد و افزود: مبالغ این تعداد صندوق صدقات کوچک و بزرگ به صورت ماهیانه جمع‌آوری شده و بین نیازمندان منطقه توزیع می‌شود.

غلامی با ارائه گزارشی پیرامون برگزاری جشن عاطفه‌ها در سطح روستاها و جمع‌آوری کمک‌های مردمی با مشارکت پایگاه‌های بسیج ابراز داشت: جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان نیازمند و شرکت مسئولان بویین زهرا در طرح‌های ماندگار بسیار ضروری است؛ به طوری که 300 پایگاه کمیته امداد در مهر ماه جاری در شهرستان ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: بر این اساس 200 پایگاه در سطح مدارس در مهرماه جاری با مشارکت آموزش و پرورش و دانش‌آموزان به جمع آوری کمک و نیکوکاری پرداخته و برنامه بسیار خوبی در این راستا برگزار شده است.

مدیر کمیته امداد بویین زهرا خاطرنشان کرد: این امید می‌رود تا بتوان در سال جاری بخش عمد‌ای از مشکلات دانش‌آموزان نیازمند را از طریق جشن عاطفه‌ها برطرف کرد که نماینده شهرستان نیز تاکنون با شرکت مستمر در پایگاه‌ها و مراکز اصلی امداد نسبت به اهدای کمک‌های ملی اقدام کرده است.

فرماندار بویین زهرا نیز گسترش فرهنگ نیکوکاری را ضروری دانست و ابراز داشت: تلاش برای گسترش فرهنگ ارزشمند احسان بین شهروندان امری ضروری و مهم است.

احد احمدی افزود: تلاش می‌شود تا ضمن بسترسازی مناسب نسبت به حمایت از محرومان بویین زهرا اقدام کرده و در این راستا اثرگذار باشیم.

انتهای پیام/77005/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول