اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت:

اغلب مدیریت منابع آبی سخت‌افزاری بوده است

فرماندار مرودشت با تاکید بر استفاده از آبیاری نوین و بارانی در بخش کشاورزی گفت: اقدامات خوب انجام شده در حوزه مدیریت منابع آب اغلب سخت‌افزاری بوده است.

اغلب مدیریت منابع آبی سخت‌افزاری بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی صبح امروز در همایش «کشاورزان پیشرو» که با همکاری جهاد کشاورزی این شهرستان در تالار مهر مرودشت برگزار شد، با ابراز نگرانی از بحران آب و وضعیت بارندگی در سال‌های گذشته در کشورمان اظهار داشت: کشور ما در جغرافیای جهانی در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده که کاهش نزولات آسمانی و پراکنش باران در کل منطقه و از طرفی رشد شهرنشینی، صنعت و همچنین آب‌بری 90 درصدی بخش کشاورزی، منابع آبی کشور ما را با یک تهدید جدی روبه‌رو کرده است.

فرماندار مرودشت تصریح کرد: توسعه پایدار یعنی اینکه نسل‌های آینده نیز بتوانند از آب به عنوان ثروت تمام نسل‌ها از این سرمایه حیاتی خود استفاده بهینه و مطلوب را ببرند که در صورت عدم مدیریت منابع آبی و ادامه بهره‌برداری سنتی و غیرمجاز آیندگان را با مشکل جدی روبه‌رو خواهد کرد.

این مسئول یکی از راهکارهای منطقی و اثربخش را در کنترل منابع آبی ایجاد سدهای مخزنی و استفاده از آبیاری نوین و بارانی عنوان و اضافه کرد: اقدامات خوب انجام شده در حوزه مدیریت منابع آب اغلب سخت‌افزاری بوده است.

وی از جمله اقدامات نرم‌افزاری در این حوزه را گفتمان صرفه‌جویی در منابع آبی عنوان کرد و عوامل مهمی از جمله افزایش راندمان در بهره‌برداری بهینه از آب، بهینه‌سازی روش‌های استحصال و جمع‌آوری، انتقال و چگونگی مصرف با توجه به شرایط زمانی و مکانی و وضع قوانین، مصرف و بهره‌برداری، حرکت به سمت کشت گیاهان کم‌آب به جای پرآب برشمرد و اضافه کرد: استفاده از علم و دانش روز و نرم‌افزارهای جدید برای کنترل این ثروت خدادادی با توجه به فضای موجود و پیشرفت علم و تکنولوژی و کار خوب کشاورزان پیشرو و متولی در امر آبیاری نوین و در نظام مدیریت منابع آب و تولید تجهیزات و ادوات جدید کشاورزی و همین‌طور روش‌های آبیاری بارانی و قطره‌ای و سوق دادن کشاورزان به سمت کشت گیاهان کم‌آب می‌تواند به نحوی مخازن آبی زیر زمینی را کنترل کرد.

انتهای پیام/2448/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول