اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان‌ هشدار داد

آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: آب‌گرفتگی معابر عمومی‌ و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان

حمیده حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، ناپایداری‌ها تا روز چهارشنبه 18 دی ماه به صورت افزایش ابر، بارش متناوب باران و در نقاط سردسیر و ارتفاعات، بارش برف و وزش باد‌ به ویژه در نیمه غربی استان‌ کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان داشت: بر این اساس آب‌گرفتگی معابر عمومی‌، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

حبیبی عنوان کرد: این سامانه چهار‌شنبه استان کرمان را ترک می‌کند و از 18 دی ماه با ورود جبهه هوای سرد دمای هوا در استان به طور محسوس کاهش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: دمای هوای کرمان در حال حاضر یک درجه سانتی‌گراد و با رگبار برف همراه است.

حبیبی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز هوای کرمان ابری به همراه بارش برف و باران و کاهش وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی اذعان داشت: دمای هوا نیز طی روزهای آینده بین 6- تا 7 درجه سانتیگراد متغیر است.

وی افزود: با توجه به این شرایط جوی توصیه می‌شود تا کشاورزان نسبت به جمع‌آوری سریع و انتقال محصولات به انبارها، در نظر گرفتن تمهیدات پیشگیرانه از خسارت سرما در مزارع صیفی‌، جالیز و مرکبات، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و ماشین‌آلات کشاورزی اقدام کنند.

حبیبی گفت: همچنین تنظیم دما ‌و تهویه در گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، توقف سمپاشی و هر‌گونه محلول پاشی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها مدنظر دامداران و کشاورزان باشد.

انتهای پیام/80017/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول