اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز:

افزایش ایستگاه‌های هواشناسی در البرز ضروری است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان، لازم است که امکانات و تجهیزات هواشناسی در البرز به ویژه ایستگاه‌های ثابت و سیار در استان افزایش یابد.

افزایش ایستگاه‌های هواشناسی در البرز ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شاهپور رستم‌زاده عصر امروز به مدت چند ساعت از بخش‌های مختلف اداره کل هواشناسی استان البرز بازدید کرد.

وی پس از بازدید از بخش‌های مختلف این اداره و فعالیت‌هایی که کارشناسان مرکز هواشناسی البرز انجام می‌دهند، طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی البرز به صورتی است که باید اطلاعات دقیقی از وضعیت و شرایط جوی در حال و آینده داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این اطلاعات از یک سو برای ساکنان استان البرز ضروری بوده و از سوی دیگر مسافرانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان را دارند، به این اطلاعات نیاز دارند.

معاون استاندار البرز بیان داشت: همچنین مدیران استانی به ویژه اعضای ستاد مدیریت بحران برای برنامه‌ریزی و مقابله با حوادث غیرمترقبه و بحران‌های پیش‌بینی نشده باید به اطلاعات مربوط به پیش‌بینی وضعیت جوی به طور لحظه به لحظه دسترسی داشته باشند.

رستم‌زاده گفت: تحقق این مهم نیازمند این است که ادارات هواشناسی به صورت بی‌وقفه تلاش کرده و از سوی دیگر باید تجهیزات و امکانات مورد نیاز کارشناسان این مرکز فراهم باشد.

وی بیان داشت: خوشبختانه مدیران و کارشناسان هواشناسی استان البرز تلاش خوبی در جهت انجام وظائف خود دارند، اما برای تحقیقات بهتر نیاز است که تجهیزات و امکانات این اداره افزایش یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز با اشاره به وجود چندین راه و جاده مهم در استان البرز از جمله جاده چالوس و همچنین راه‌های میان شهری و راه‌های روستایی در این استان اظهار داشت: بخش مهمی از جاده‌های البرز کوهستانی و برف‌گیر هستند و مردم برای تردد در این محورها نیازمند اطلاعات دقیق هواشناسی هستند.

رستم‌زاده بیان داشت: همچنین مدیران استانی از جمله اداره راه و همچنین پلیس راهور برای خدمات‌رسانی به مردم به ویژه در فصل سرما که با بارش باران و برف مواجه هستیم، نیازمند اطلاع دقیق از شرایط جوی هستند که این مهم بدون دسترسی به تجهیزات پیشرفته و مدرن هواشناسی میسر نمی‌شود.

وی تاکید کرد: استانداری البرز از افزایش ایستگاه‌های هواشناسی در استان حمایت کرده و امیدواریم با تخصیص بودجه کافی، این مهم در آینده نزدیک تحقق یابد.

لازم به توضیح است، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز در بازدید امروز که چندین ساعت به طول انجامید، از بخش‌های مختلف اداره هواشناسی استان دیدن کرد.

بازدید از اتاق مدیریت و کنترل، نمایشگر DVB و تلویزیون هوانمای استان البرز از دیگر بخش‌های برنامه امروز رستم‌زاده بود.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول