اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز خبر داد

تجهیز روستاهای البرز به سیستم‌های هواشناسی

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز از تجهیز روستاهای این استان به سیستم‌های پیشرفته هواشناسی خبر داد.

تجهیز روستاهای البرز به سیستم‌های هواشناسی

آرش بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به ویژه شهرستان‌ کرج مرکز این استان به دلیل موقعیت خاصی که دارد از جمله نزدیکی به تهران، همواره شاهد مهاجرت‌های بسیاری است.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم مربوط به این استان مهاجرپذیر بودن البرز به ویژه شهرستان کرج است و بخش مهمی از این مهاجرت‌ها از روستاها و دهستان‌های مختلف انجام می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها باید امکانات زندگی مناسب در روستاها ایجاد شود تا ساکنان این مناطق برای دسترسی به خدمات نیاز به مهاجرت نداشته باشند.

بهادری بیان داشت: خوشبختانه طرح‌های خوبی در این حوزه از سوی استانداری و دستگاه‌های اجرایی در استان البرز در دست اجرا است که تحقق آنها منجر به افزایش سطح خدمات‌رسانی به روستاییان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موقعیت جغرافیایی استان البرز اشاره کرد و گفت: این استان در کوهپایه‌های البرز واقع شده و بخش مهمی از روستاهای استان در مناطق کوهستانی هستند.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز اظهار داشت: به همین دلیل همواره در فصل سرما و با آغاز بارش‌های برف شاهد شرایط سختی در روستاهای البرز هستیم و حتی راه ارتباطی برخی از روستاها با افزایش بارش برف مسدود می‌شود لذا یکی از دغدغه‌های مدیران اجرایی استان البرز برای خدمات‌رسانی به این روستاها، اطلاع از وضعیت آب و هوایی است تا بتوانند پیش از ایجاد مشکل، برای رفع آن و همچنین خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در این رابطه اطلاع از وضعیت آب و هوایی برای مدیران اجرایی و به ویژه بخشداران و دهیاری‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل تلاش داریم تا سامانه‌های پیش‌بینی و اطلاع از وضعیت آب و هوا در روستاهای البرز مستقر شوند.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز ادامه داد: بر اساس این طرح تمام روستاهای البرز به این سیستم‌ها مجهز خواهند شد و هم‌اکنون در روستاهای اصلی این سامانه نصب و راه‌اندازی شده است.

بهادری گفت: این طرح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم با تخصیص منابع مالی موجود، هرچه سریع‌تر تمام روستاهای استان البرز به سیستم‌های هواشناسی مجهز شوند.

انتهای پیام/2302/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول